Sunday, January 1, 2012

PMRAM Turut Kesal Dengan Tindakan Kepada Mahasiswa




KAHERAH, 1 Jan - Dalam membentuk sebuah ketamadunan yang terbaik maka perkara yang perlu difikirkan adalah bagaimana untuk melahirkan gagasan generasi yang mampu memacu pentadbiran negara dan menjadi ikon kepada masyarakat.

Generasi yang perlu dibentuk dengan acuan Islam adalah pemuda, ini kerana momentum pemikiran golongan muda serta perlaksanaan mereka sejajar dengan tuntutan semasa.

Arena pementasan dunia mahasiswa kini semakin dirasai akan kebangkitannya namun sekiranya golongan ini diperlakukan dengan tindakan yang tidak wajar sudah pasti akan tercetus beberapa kesan.

Peristiwa yang berlaku kepada beberapa orang mahasiswa dalam perhimpunan aman dihadapan Universiti Pendidikan Sultan Idris ( UPSI ) , Tanjung Malim Perak malam semalam.

Berdasarkan maklumat yang diperolehi hampir 100 orang mahasiswa terus berhimpuan di perkarangan universiti tersebut dan satu insiden diluar jangkaan telah berlaku apabila Timbalan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam (GAMIS) Saudara Muhammad Safwan Anang telah dipukul oleh beberapa anggota keselamatan.

Akibatnya beliau telah dikejarakan ke Hospital Slim River untuk mendapatkan rawatan lanjut kerana mengalami patah tulang dibahagian pipi kiri .

Beberapa lagi individu turut terbabit dalam tragedi malam tahun baru ini antaranya Timbalan Presiden PMIUM, Amir Nabil, Adam Adli (UPSI), Syukri Razab (SMM), Shukri Kamaruddin, dan beberapa siswa Universiti Malaya, UniSEL serta kampus sekitar Lembah Klang.

Hanya dengan melakukan himpunan tanpa sebarang senjata dan berbekalkan kain rentang dan laungan keramat mahasiswa mereka diperlakukan sebegini oleh pihak yang berwajib.

Ternyata tindakan ini bukan sebagai satu jalan penyelesaian bahkan bakal mendatangkan impak yang sukar dijangka.

PMRAM kesal dengan tindakan yang diambil kepada mahasiswa yang terlibat bahkan PMRAM mengharapkan agar pihak berkenaan dapat mempertimbangkan setiap keputusan yang diambil agar tidak mendatangkan keadaan lebih buruk berlaku.

Demokrasi yang menjadi dasar pentadbiran negara perlu diaplikasikan dengan sewajarnya kepada rakyat agar keadilan dan keamanan dapat dirasai sebaikanya .

" PMRAM mendoakan kepada Saudara Muhammad Safwan Anang dikurniakan kesihatan dan dipermudahkan segalanya. Peristiwa yang berlaku terhadap beliau membuktikan momentum generasi muda amnya mahasiswa khususnya bukanlah golongan yang tidak mampu bangkit memperjuangkan kebenaran " ujar Saudara Muhamad Zuhaili bin Saiman Presiden PMRAM 2011.

sumber : pmram.org

2 comments:

  1. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  2. instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...