Sunday, June 29, 2014

TALKSHOW AKU KHALIFAH HARI INI (A.K.H.I) - PEMANDU (SIRI 1)


KAHERAH 25 jun 2014M bersamaan 27 Syaaban 1435H  jam 9 malam bertempat di Dewan Wisma Darul Ridzuan B, Program Pemantapan Du'at (PEMANDU) KPIPM di bawah Biro Dakwah Dan Tarbiah  (BDT) dengan kerjasama Biro Tabung Kebajikan,Kesenian Dan Riadhah  (BTKKR) telah mengadakan satu program talkshow bertajuk AKU KHALIFAH HARI INI (AKHI)” yang telah disampaikan oleh 2 orang panel yang hebat dan disegani iaitu Al-Fadhil Ustaz Muhammad Hanif bin Abdullah dan Dr.Nihal binti Termizi  bersama moderator  Mohd Nor Zafri bin Mohd Ayob. Rancangan talkshow ini berjalan selama 3 pusingan. Program ini turut dihadiri oleh Pegawai Atase Pendidikan Negeri Perak Ustaz Munawir bin Mohamed Noh. Majlis juga di serikan lagi kehadiran Badan Pengurus angkat PMRAM cawangan Perak Ustaz Muhammad Syazwan bin Hamzah.


     Program ini di anjurkan buat para penuntut anak Perak yang berada di Mesir yang bertujuan untuk mengubah paradigma para hadirin tentang kewajipan berdakwah berlandaskan fikrah yang sebenar dan mengaplikasikan ilmu mereka kepada masyarakat sekeliling. Terdapat banyak isi-isi penting yang telah disampaikan oleh para panelis berkenaan dengan konsep kepimpinan. Antaranya para panelis lebih mengutamakan di dalam setiap diri hadirin agar mempunyai fikrah Islamiah yang jelas untuk menjadi seorang pemimpin yang hebat dan berkualiti. Seterusnya perkara yang perlu dititik beratkan oleh seorang khalifah atau daie ialah senantiasa menjaga hubungan dengan Allah S.W.T. Selain itu, peranan seorang pemimpin juga perlu ditingkatkan dan mencari ruang untuk menambah ilmu pengtahuan samada ilmu yang berbentuk akademik ataupun ilmu kemahiran. Syeikh Dr.Yusof Al-Qardawi telah menggariskan di dalam rukun jemaah terdapat 3 golongan yang perlu ada iaitu ulama, aktivis dan pemikir.

               Program di teruskan lagi dengan persembahan sketsa pentomen oleh Usrah Al-Muhazirun dibawah unit lakonan dan pementasan yang betajuk "Aku Khalifah Hari Ini". Sebelum berakhirnya majlis, pegawai telah memyampaikan taklimat keselamatan dan menyerahkan sumbangan derma kepada wakil mangsa kejadian rompakan di rumah transit baru-baru ini. Diharapkan program seperti ini dianjurkan lagi pada masa akan datang demi kelangsungan KPIPM. Majlis berakhir pada pukul 11.30 malam.

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN

1 comment:

  1. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...