Sunday, September 2, 2012

BKPJM Dan BKPJJ Bekerjasama Dalam Isu Zakat




JOHOR, 30 Ogos 2012 - Badan Kebajikan Pelajar-Pelajar Johor di Mesir (BKPJM) telah mengadakan pertemuan bersama dengan Badan Kebajikan Pelajar Johor Jordan (BKPJJ) bertempat di Larkin. Pertemuan ini membincangkan tentang isu zakat pelajar-pelajar Johor di Mesir dan juga di Jordan.

Pihak BKPJM telah diwakili oleh saudara Syed Miftahul Ulum bin Syed Mustafa Kamal selaku Penasihat BKPJM sesi 2011/2012 bersama dua orang ahli iaitu saudara Muhammad Syuaib bin Sangkrah dan saudara Muhammad Syafie bin Musni. Manakala wakil dari BKPJJ pula ialah Yang DiPertua BKPJJ, Saudara Hanif Hamdan dan seorang ahli BKPJJ, Saudara Mohd Hafizuddin Syah.

Perjumpaan selama satu jam ini telah meghasilkan sebuah resolusi bersama iaitu BKPJJ dan BKPJM bersetuju untuk membawa perkara ini ke peringkat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) untuk diambil perhatian. Pihak BKPJM dan BKPJJ akan bertemu dengan pihak MAIJ dalam waktu yang terdekat ini.

Kami diperingkat BKPJM mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak BKPJJ di atas segala kerjasama yang diberikan. Semoga segala usaha dan gerak kerja yang dibuat demi menjaga kebajikan ahli-ahli Johor dipermudahkan oleh Allah SWT.

Sumber : aljauhar-berita

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...