Wednesday, March 10, 2010

Kerajaan Di Zaman Nabi Sulaiman



Pena kembali lagi.Kali ini kupasan lebih menarik tentang sebuah kerajaan yang hebat ditakluki oleh raja dan permaisuri di bawah naungan Pangeran kuasa. Putaran waktu cukup pantas berputar meninggalkan hari ini untuk melangkah hari esok. Manusia yang tidak sedar akan kelemahan kerajaan di bawah naungan manusia akan terus dibuai kealpaan dunia. Pergerakan masa yang terlalu pantas tidak dapat dihalang untuk berhenti melainkan sudah berada di titik noktahnya.Manusia yang masih berada di takuk yang lama akan ditenggelamkan oleh unsur-unsur sekeliling yang menguasai barisan hadapan.

Dunia hari ini telah membuktikan tentang kelemahan institusi kerajaan yang dipimpin oleh manusia berlandaskan kepimpinan hawa nafsu tanpa ilmu agama. Kehancuran manusia sejagat seolah-olah mempunyai episod tidak tahu bilakah episod kehancuran ini akan berakhir. Buka mata dan fungsikan telinga kita untuk merubah keadaan sekarang. Mungkin dengan kita menjadikan ciptaan selain manusia sebagai contoh panduan akan dapat sedikit sebanyak memberikan anjakan paradigma kepada nilai kehidupan insani kita.

Pada zaman kegemilangan pemerintahan kerajaan Nabi Sulaiman AS, semua haiwan termasuk golongan jin dan manusia tunduk kepada baginda. Salah satu kerajaan yang berada pada zaman baginda ialah kerajaan berkaki 6 atau lebih dikenali sebagai semut. Adakah anda tahu secara mendalam tentang kerajaan yang disebutkan tadi?Kebanyakan daripada kita mengetahui secara ringkas tentang makhluk tersebut. Kajian telah dijalankan oleh Prof.Harun Yahya tentang kerajaan semut dan mendapati ia adalah sebuah kerajaan yang unik serta mempunyai keistimewaan tersendiri.Salah satu daripada jenis semut ini adalah dikenali dengan namanya sebagai semut Pengayam.

Semut ini mempunyai panjang 6mm dan mendirikan sarangnya dengan menggunakan bahan daripada dedaun dari tumbuh-tumbuhan sekeliling. Mereka membina sarang dengan mengumpulkan semua dedaun yang telah diperoleh secara bergandingan bahu untuk membentuk rantai kehidupan.kemudian,dedauan yang sedia ada berada di atas pokok akan ditarik hujungnya ke arah pusat pengumpulan yang telah ditentukan.Setelah itu,larva-larva akan dimasukkan ke dalam sarang yang telah siap dibina serta disatukan ke dalam satu tempat yang khusus. Bagaimanakah dedaun yang dijadikan bahan binaan sarang tersebut mampu untuk dicantumkan atau dilekatkan? Adakah mereka menggunakan gam atau air liur untuk melekatkannya?

Setiap kejadian Allah SWT pasti ada kehebatannya yang tersembunyi. Dedaun tersebut akan melekat membentuk sebuah sarang yang kukuh menggunakan cecair likat yang telah dikeluarkan oleh larva-larva tersebut. Larva-larva tadi akan mengeluarkan bebenang melikat bewarna putih yang berfungsi untuk mencantumkan antara daun-daun yang telah dikumpulkan. Semut dewasa tidak mampu untuk mengeluarkan cecair likat untuk tujuan berikut.

Dari sini kita dapat saksikan hubungan kerjasama yang akrab antara semut dewasa dan larva-larva tadi bagi menjayakan misi dan visi kerajaannya. Apabila diteliti semula,perjalanan kerajaan semut ini tidak pernah berlaku kekecohan serta huru-hara seperti yang berlaku dalam sistem kerajaan manusia. Setiap daripada mereka tidak merasai kelaparan kerana makanan yang dikumpul akan dibahagikan secara saksama setelah bertungkus lumus mencari makanan bersama.

Tiada sistem perundangan dan kehakiman atau teknologi canggih untuk persaingan antara kerajaan-kerajaan. Malah mereka tidak dianugerahkan akal fikiran yang dapat membezakan baik dan buruk sesuatu perkara.Percayalah sahabat-sahabat, mereka hanya tunduk dan patuh pada arahan raja sekalian semesta .Tidak berlaku pengingkaran sedikit pun bahkan sentiasa berzikir sebagai rasa bersyukur diciptakan sebagai mahkluk yang dapat memakmurkan alam ini.

Hilangnya nilai hamba bergelar manusia di sisi Allah SWT sepatutnya menjadikan diri terlalu hina dan teramatlah malu apabila menadah tangan untuk memohon doa dan hajat.Permintaan dan keinginan yang beraneka tanpa rasa bersalah dipinta kepadaNYA sedangkan dosa dan kesalahan yang dilakukan setiapa hari melebihi jumlah gunung yang ada di bumi.Jika dibandingkan makhluk sekecil itu mampu meletakkan rasa syukur mereka di tahap yang tertinggi, siapakah kita mendabik dada mahu menongkah langit hingga akhirnya. Marilah kita renungkan bersama.

KENALI DIRI…..REVOLUSI AHLI……

4 comments:

  1. Hari baik untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya Ny. Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu, Nyonya Elina yang baik
    Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Elina, yang adalah pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ny. Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ny. Elina.

    Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli di sana yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah mengalami kebangkrutan lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina karena membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman, silakan hubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda
    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut via email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Halo
    semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. silakan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman.

      Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON yang bertanggung jawab atas SEMUA GRANT. Mereka memberikan semua jenis pinjaman mulai dari jumlah minimum 5.000 hingga 500.000.000 pada mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Poundsterling Inggris (GBP). , begitu Anda menghubungi mereka, mereka akan memproses pinjaman Anda untuk Anda, yang harus Anda lakukan adalah menghubungi ibu Elina di elinajohnson22@gmail.com, Anda juga dapat menghubungi di WHATSAPPnya (+234814773939939).

    Jika Anda ingin penjelasan lebih lanjut, Anda dapat menghubungi saya di email saya .... wahyunielvin@gmail.com. Perlu diketahui bahwa hanya perusahaan induk yang dapat Anda pinjamkan, jadi waspadalah terhadap pemberi pinjaman lain.
    Terima kasih, semoga Allah menjaga dan melindungi Anda semua .... Amin

    ReplyDelete
  3. "wa-Alaikumussalam wa-Rahmatullah,"
                                   CERITA KEHIDUPAN BENAR

    Saya terkenal sebagai Mikhail Irfan Aqil seorang bapa, suami, saudara lelaki dan rakan saya dari (Putrajaya) Malaysia dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan dan tidak ada yang dapat meminjam wang saya untuk menyelesaikan projek perniagaan saya bermula beberapa bulan lalu . Saya telah ditipu oleh beberapa agen palsu yang mendakwa mereka dapat membekalkan saya dengan bahan mentah untuk pengeluaran

    Saya menjadi fraustrasi dan jika tidak untuk isteri saya, saya akan melakukan perbuatan bunuh diri kerana kesakitan itu terlalu banyak dan semua harapan hilang yang membuat saya mula hidup dari awal lagi dan ia tidak mudah sehingga saya bertemu ONE BILION RISING FUND sebuah syarikat pinjaman

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman selepas saya menghubungi penguji syarikat yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak tpo takut bahawa syarikat itu akan meminjamkan wang saya selagi saya boleh memberikan mereka requiremet yang merupakan beberapa maklumat peribadi dan saya lakukan jadi selepas saya melalui semua proses yang mereka meminjamkan wang mereka kemudian memberitahu saya bahawa saya telah dijumpai layak untuk pinjaman dan diminta untuk menunggu dan kejutan saya geatest saya mendapat dikreditkan dan ini membuat hidup saya lebih baik hidup dan dan sangat berterima kasih kepada Allah, Isteri saya dan kepada ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL "" "" "onebillionrisingfund@gmail.com

                          UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Mikhail Irfan Aqil
    mikhailirfanaqil@gmail.com
    IG :: Mikhail Irfan

    ReplyDelete
  4. Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +6282116440184
    Nomor Whatsapp: +6282116440184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...