Home » » Malam Yang Panjang, AJKT Terkandas Di Pertengahan Jalan

Malam Yang Panjang, AJKT Terkandas Di Pertengahan Jalan









18 MAC – Mesra 10 tamat di bumi Damanhur pada jam 11.30 malam, dan para hadirin dijamu selera, sehinggalah jam 12.10 malam.

Para AJKT telah dihantar pulang oleh Pengerusi DPMD sendiri, Ustaz Amar bin Jamaluddin.

Setelah menaiki van yang terdapat di tempat perhentian Damanhur, AJKT mendapatkan pula kenderaan untuk Kaherah. Namun, dipertengahan jalan, berlaku satu insiden yang tidak dijangka.

Setelah sejam perjalanan, van yang dinaiki tersebut mengalami kerosakan yang teruk di bahagian tayar belakang. Batang Shaf van tersebut patah, sehingga menyebabkan pemandunya terpaksa menghentikan van tersebut di pertengahan jalan, tanpa sempat berhenti di kawasan kecemasan.

Insiden tersebut berlaku pada jam 1.40 pagi.

Pemandu van tersebut segera mendapatkan mekanik, namun kelewatan mekanik tersebut menyebabkan perancangan terpaksa diubah.

Setelah didesak beberapa kali, pemandu van tersebut bersetuju untuk menghubungi perkhidmatan van lain bagi menghantar AJKT ke Kaherah.


Pada jam 4 pagi, sebuah van kosong telah tiba di tempat kejadian. AJKT meneruskan perjalanan sehinggalah tiba di Abbud pada 5.20 pagi, dan terus ke perkarangan rumah Perak pada jam 5.40 pagi.

Yang Dipertua, Ustaz Khairul Asyraf berkata bahawa kenangan ini agak istimewa, dan tidak mungkin dilupakan. Para AJKT terpaksa membantu mengawal lalu lintas kerana van tersebut terletak di tengah-tengah jalan.

Kami juga terpaksa membantu menolak van yang sukar untuk digerakkan tersebut, ke kawasan kecemasan. Kami juga terpaksa menunggu begitu lama untuk mendapatkan van yang lain, katanya.
Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 comments :

Post a Comment

Gambar Kenangan

Taqwim KPIPM

 
Support : UPP KPIPM | PMRAM Cawangan Perak | KPIPM
Copyright © 2011. Laman KPIPM - All Rights Reserved
Template Modify by KPIPM64
Proudly powered by Blogger