Sunday, March 28, 2010

Yahudi Bangsa Yang Kejam


oleh :
Mohd Faizal Jaafar
redqalbi.blogspot.com

Semalam telah berlangsungnya kemuncak persidangan negara-negara arab di Libya. persidangan tanpa dihadiri 10 pemimpinnya termasuklah presiden mesir kerana sakit.

Apa yang hendak saya ulaskan bukan persidangan itu. tetapi apa yang berlaku di Palestin dan sensitiviti umat Islam. saya agak terkejut apabila membacakan berita tentang masjid al-aqsa yang terapung diawangan dan menunggu masa untuk runtuh. sedih bercampur geram. keadaan masjid ke-3 tersuci umat Islam ini telah terancam. bila-bila masa sahaja akan runtuh.

Inilah gambaran terkini umat Islam sebenarnya. retak menanti belah dan runtuh. tiada lagi kesatuan atas nama persaudaraan seakidah.

Telah berjaya Artarturk dan yahudi mengasing-asingkan benua dan negara Islam dari disatukan dalam satu khalifah.

Negara yang lemah akan ditindas, yang kuat akan terus berkuasa. yang miskin terus miskin, yang kaya terus kaya. perpecahan inilah penyebab beraninya musuh-musuh Allah mengancam umat Islam, terutamanya Palestin dan rakyatnya.

Tiada siapa hari ini layak digelar pembela Palestin. mereka bangun dan melawan menggunakan kudrat mereka sendiri.

Sekarang ini sudah 1600 tempat kediaman yahudi didirikan di sana. cuba bayangkan jika ini berterusan. pasti negara Yahudi yang mereka impikan akan terdiri.nauzzubillah.

Saya pelik dengan sikap pemimpin-pemimpin arab sekarang.terlalu pengecut. tak habis habis, rundingan rundingan rundingan. sampai bila. kalau dasar namanya yahudi laknatullah. sampai hari kiamat pun takkan tahu menghormati orang. mereka ini kaum yang degil. sebab itu para Nabi ramai diutuskan dari kalangan bangsa mereka. tetapi, apa yang terjadi selepas itu. habis nabi-nabi ini dibunuh, disembelih dan apa bahasanya lagi. mereka ini bangsa yang tiada bumi dan tanah. sebab itu mereka mahukan Palestin.

Fikir-fikirkan Wahai sahabat2ku!!

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...