Saturday, January 19, 2019

KENYATAAN YDP | SOLIDARITI KPIPM BERSAMA BKPJM

KENYATAAN YDP | SOLIDARITI KPIPM BERSAMA BKPJM
Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2018/2019

Bismillahirrahmanirrahim

Segala puji bagi Allah, Pencipta dan pentadbir sekalian alam. Selawat dan salam buat sosok peribadi mulia Nabi Muhammad SAW, dengan kesungguhan perjuangan baginda, dapat lagi kita merasai kelestarian nikmat Iman dan Islam sehingga ke hari ini.

Allah S.W.T telah berfirman :

...فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ

"... Oleh itu sesiapa yang melakukan pencerobohan terhadap kamu maka balaslah pencerobohannya itu seimbang (adil/sesuai) dengan pencerobohan yang dilakukannya kepada kamu; dan bertaqwalah kamu kepada Allah serta ketahuilah: Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa."

[ Surah Al-Baqarah : Ayat 194 ]

Fitrah sebagai seorang manusia yang telah tertulis amat mendambakan kehidupan yang aman tenteram dan sejahtera. Setiap orang tidak suka diri, keluarga mahupun hartanya diganggu-gugat atau diceroboh. Islam datang bagi memastikan setiap individu dari segenap sesuatu mendapat hak masing-masing dengan adil dan saksama dan sesungguhnya Allah SWT tidak suka kepada orang yang zalim sebagaimana yang dinyatakan dalam Al-quran apatah lagi dengan mengganggu-gugat hak orang lain. Hak peribadi dari segenap aspek amat dititik beratkan dalam Islam, maka Islam amat menggalakkan penganutnya untuk saling menjaga hak dan mempertahankan hak baik milik masing-masing atau membantu orang lain yang haknya dicerobohi.

Mengimbas kembali peristiwa 18 Januari 2016, merupakan suatu memori hitam bersejarah,  buat kita yang amat membawa agama Allah ini dan sensitif terhadap isu-isu penganiyaan terhadap mahasiswa Malaysia umumnya dan anak-anak Johor Mesir khususnya, rentetan luka bersejarah yang amat terbenam dalam  mandala fikrah kita, sebuah kisah yang menyaksikan kepada kita bagaimana implikasi kesatuan Islam akan sentiasa berganding bahu dan menyatakan kebersaman terhadap insan-insan yang ditimpa ujian, dan dalam episod kisah ini anak-anak Johor di Mesir yang menjadi mangsa derita.

Menelusuri plot peristiwa pemalangan pejabat operasi Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor Mesir (BKPJM) ini, tarikh 18 Januari 2016 menjadi hari keramat buat mereka, apabila segala macam  barang pejabat BKPJM dipunggah dan dilempar di perkarangan asrama Pelajar Johor di Rabaah. Memo pengosongan pejabat yang dikeluarkan tanpa persepakatan antara kedua-dua pihak, dan  perbincangan untuk mendapatkan penjelasan tentang isu yang berlaku tidak dapat dilakukan secara lumat lantaran tidak menatijahkan sebarang hasil, menampakkan tindakan pihak atasan yang tidak profesional dan mengambil sikap berat sebelah malah memilih bulu terhadap BKPJM, seterusnya langkah mereka yang seolah-olah berhasrat kepada organisasi yang lain bagi mengganti BKPJM yang sudah lama menjaga kebajikan anak-anak Johor sejak tahun 1970 lagi.

Dasar perjuangannya yang utuh iaitu berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah, sentiasa istiqomah terus menerus menyalurkan kebajikan terhadap anak-anak Johor Mesir, malah pernah bernaung di bawah lembayung kesatuan Islam, Persatuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) yang tidak dapat disangkal lagi akan kehebatannya, BKPJM masih berdiri utuh, bertapak teguh, dalam melayari bahtera kesatuan, serta menempuh segala bentuk mehnah, BKPJM malah didokong dan disokong oleh kebanyakan anak-anak Johor di Mesir dari turun-temurun sejak pertubuhannya sehinggalah ke hari ini.

Tempoh berdekad-dekad ini, menjadikan kesatuan Islam BKPJM menjadi terus matang dalam membawa rencana Islam dan mendepani sebarang ujian setelah terbukti menjadi pilihan utama dan perantara penting bagi suara Mahasiswa Johor kepada pihak-pihak berwajib.
Bahkan, pergerakan survival BKAN Johor ini tidak terhenti begitu sahaja, semangat juang anak-anak Johor tidak pernah luntur dan goyah, bak kata pepatah Melayu "Biar putih tulang, jangan putih mata". Hubungan atas nama aqidah yang mampan antara pimpinan dan ahlinya menjadikan BKPJM terus kukuh di atas landasan kesatuan. Cukup membuktikan bahawasanya, kesatuan Islam BKPJM ini dirahmati malah dipelihara Allah SWT, lantaran pembawaannya yang murni serta tulus suci iaitu Islam agama yang diredhai Illahi. Ianya menjadikan perjalanan dan peranan BKPJM  ini terus relevan di mata mahasiswa Malaysia  sebagai satu-satunya kesatuan yang komited dan konsisten menjaga kebajikan anak Johor di Mesir.

Kisah pahit ini mengajar kita bahawa ujian dan tribulasi merupakan suatu perkara yang harus dihadapi dalam menyeru manusia kepada Allah SWT dan mengajak orang ramai kepada  kesatuan Islam dan ianya bukanlah suatu jalan yang mudah, malah menjadi suatu sunnatullah

Justeru, saya selaku Yang Dipertua KPIPM, mewakili seluruh anak-anak Perak, menyatakan kebersamaan dengan BKPJM sepertimana usul yang telah disepakati dalam Mesyuarat Agung Tahunan KPIPM kali ke-50 yang lalu iaitu:

“Bersama mempertahankan hak Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) dan Badan Kebajikan Pelajar Johor Mesir (BKPJM) bagi menyatakan solidariti mahasiswa.”

Saya juga menyeru seluruh mahasiswa di Mesir untuk menzahirkan kebersamaan kita dengan memperingati peristiwa ini sebagai simbol keprihatinan kita di bumi Mesir. Moga-moga dengan usaha kecil ini mampu membuktikan kekuatan mahasiswa selaku pemuda yang bersatu mendepani segala macam ujian dalam membawa panji kebenaran. Didoakan agar BKPJM akan terus komited mengatur langkah dalam membawa kesatuan Islam ini dan terus-menerus menyakurkan kebajikan kepada ahli dalam melengkap dan memenuhi titah Illahi.

Siiru 'Ala Barakatillah.

Disediakan oleh :
Muhammad Abrorr bin Mohd Ishak
Yang Dipertua,
Keluar Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2018/2019

#BKPJM18JANUARI
#SolidaritiBersamaBKANJohor

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"

3 comments:

  1. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  3. Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menghapus Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Salam
    THOMAS FREDDIE PERETAS TANPA BATAS
    Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...