Wednesday, December 5, 2018

MAKLUMAN PENANGGUHAN PROGRAM KPIPM

MAKLUMAN | PENANGGUHAN PROGRAM KPIPM FASA 1
Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2018/2019

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Firman Allah S.W.T :

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ

Allah meninggikan darjat orang-orang yang beriman di antara kamu, dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan ugama (dari kalangan kamu) - beberapa darjat. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang kamu lakukan.

[ Surah Al-Mujadalah, Ayat 11 ]

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang telah mengurniakan kepada kita nikmat Iman dan Islam serta menjadikan kita sentiasa dalam naungan-Nya. Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir adalah sebuah kesatuan anak-anak Perak di Mesir yang telah dibina sekian lama. Kesatuan ini berperanan penting dalam mempersiapkan mahasiswa/wi Islam yang bersifat siap saga dalam menghadapi tanggungjawab dan amanah dalam aspek pendidikan.

Sedia maklum, mahasiswa/wi pengajian Islam di Universiti Al-Azhar sesi 2018/2019 akan menghampiri satu fatrah peperiksaan yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Mahasiswa/wi juga dalam proses bertungkus lumus dan berusaha menghadiri kuliah, mengulangkaji pelajaran, menghadiri kelas tutorial dan sebagainya bagi memperoleh kejayaan yang cemerlang di dalam peperiksaan.

Sehubungan dengan itu, KPIPM telah memutuskan bahawa penangguhan semua program di peringkat KPIPM melainkan program yang berbentuk ilmiah, motivasi dan tarbiah. Hal ini bagi memberi peluang kepada seluruh anak Perak di Mesir melakukan persiapan dan persediaan dalam menghadapi peperiksaan yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Disamping itu, pihak KPIPM berharap agar mahasiswa/wi sentiasa menguatkan hubungan dengan Allah S.W.T dan memperbanyakkan doa yang menjadi kunci-kunci kejayaan bagi seorang individu muslim. Pihak KPIPM juga berharap agar anak-anak Perak dapat menjaga kesihatan dan keselamatan sepanjang tempoh menghadapi peperiksaan.

Tuntasnya, Kami mendoakan agar seluruh anak Perak meraih kejayaan yang cemerlang serta dapat memanfaatkan ilmu yang dimiliki kepada masyarakat. Semoga kejayaan yang diperoleh menjadikan kita bertambahnya ketaqwaan kepada Allah S.W.T.

Siiruu 'Ala Barakatillah

Muhammad Abrorr bin Mohd Ishak
Yang Dipertua
Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2018/2019

#KPIPMkeluargakita
#BersamaBersatuJayakanUsulKPIPM

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"


No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...