Friday, July 31, 2009

Proses Pemindahan Barang Dihiasi Dengan Suasana Ceria


KAHERAH, 30 JULAI - Setelah ditangguhkan pada 28 Julai lalu, akhirnya sepertimana yang dijanjikan, pada hari ini proses pemindahan barang pun bermula. Peringkat pertama pemindahan ini tidak berapa sukar dengan kehadiran ahli-ahli yang bersama-sama menjayakan usaha ini.

Proses bermula seawal jam 9.30 pagi lagi dengan penantian beberapa orang ahli yang tinggal di luar. Namun, kehadiran lori pengangkutan begitu lambat sehinggakan proses terpaksa tertangguh lagi sehingga jam 12.05 tengahari.

Pemindahan peringkat pertama ini memerlukan dua kali pusingan sebuah lori bersaiz jumbo. Sedikit demi sedikit barang diangkat dan diagihkan ke bilik-bilik dan stor sementara.

Bilangan ahli yang hadir dalam menjayakan proses ini sekitar 24 orang ikhwah. Proses ini dihiasi dengan senyuman dan suasana yang ceria. Proses pemindahan dan pengagihan barang selesai pada jam 2.50 petang, dan semua yang terlibat dijamu dengan makananan tengahari.

Us Ahmad Faisal Mehamod, Pengarah Unit Bertindak Urusan Perpindahan memberitahu bahawa proses akan disambung pada 1 hingga 2 Ogos untuk proses pembungkusan dan pengemasan. Manakala pada 3 Ogos, akan dipindahkan barang-barang tersebut.

Us Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil, Yang Dipertua, mengucapkan terima kasih kepada semua yang membantu dan beliau mengharapkan supaya proses pemindahan untuk akan datang dapat disertai lebih ramai ahli.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...