Thursday, July 23, 2009

Bahang Program Perkampungan Tok Sagor Masih Belum Hilang


KAHERAH, 22 JULAI - Perkampungan Tok Sagor yang diadakan selama 4 hari, berakhir semalam dengan sambutan Majlis Perasmian Penutup yang disempurnakan oleh Us Khalil bin Yahaya, selaku Anggota Badan Penasihat KPIPM.

Program Perkampungan Tok Sagor ini telah bermula pada 17 Julai, dengan diserikan dengan Majlis Perasmian yang disempurnakan oleh Ustaz Nik Rosdi bin Nik Jusoh, Naib Presiden II, Lajnah Muhafazah, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir 2009.

Keesokan harinya, iaitu pada hari Sabtu, telah berlangsung acara padang bagi ikhwah, dan acara dewan bagi akhawat. Antara acara menarik bagi ikhwah ialah perlawanan bola sepak, sukaneka, tarik tali dan sebagainya. Acara bagi ikhwah telah berlangsung di Nadi Syabab Haiyu Asyir, dan selesai pada jam 5.10 petang. Acara bola sepak turut disertai pasukan jemputan dari Majlis Kebajikan Keluarga Kedah (MKKK).

Manakala bagi akhawat pula, acara berlangsung di Rumah Perak Sementara dengan acara-acara yang menarik, antaranya, pertandingan diskusi kitab, penghasilan slide, pantun, kuiz dan sebagainya. Pada sebelah malam, akhawat diserikan lagi dengan Talk Show yang bertajuk “Aku Dilamar Cintanya”.

Pada hari ketiga, Ahad, acara yang berlangsung ialah acara dewan bagi ikhwah, dan acara padang bagi akhawat. Acara Dewan bagi ikhwah telah dilangsungkan di Rumah Perak Sementara dengan pelbagai acara menarik, antaranya ialah debat ala parlimen, kuiz, pantun, sajak dan sebagainya. Pada sebelah malam, ikhwah diserikan lagi dengan pertandingan dakwah kreatif.

Manakala acara akhawat pula diadakan di padang, di Hadiqah Atfal Haiyu Thamin, dengan beberapa acara menarik antaranya ialah bola jaring, sukaneka dan sebagainya. Acara padang akhawat selesai pada jam 2 petang.

Pada hari keempat, iaitu hari Isnin, program diserikan lagi dengan program ilmiah. Pada sebelah pagi ikhwah bersama-sama berentap dalam acara Win, Lose or Draw, manakala akhawat pula diserikan dengan pertandingan dakwah kreatif.

Pada jam 12 pagi, telah berlangsung diskusi kitab oleh Ustaz Rohimuddin bin Nawawi, dengan kitabnya yang bertajuk “Cinta Di Ambang Perkahwinan”. Diskusi selesai pada jam 2.10 petang. Setelah selesai Solat Zohor, program ditambah lagi dengan Dialog Prosedur Perkahwinan Di Malaysia bersama wakil Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak, iaitu Ustaz Harith Fadhilah bin Abdul Halim dan Ustaz Sufian bin Abdul Latif.

Pada sebelah petang, acara ikhwah disambung lagi dengan Tebar Roti Canai dan The Tarik. Manakala akhawat pula sedang berlangsung acara pantun peringkat akhir.

Pada sebelah malamnya, telah diadakan Majlis Perasmian Penutup, dan ia diserikan dengan tayangan slide dan persembahan sajak dan dakwah kreatif bagi kumpulan yang menang. Agenda utama pada malam itu ialah penyampaian hadiah kepada pemenang. Majlis Perasmian tamat pada jam 10.50 malam.

Beberapa VIP yang turut hadir pada malam itu ialah Badan Pengurus angkat, Ustaz Nik Rosdi bin Nik Jusoh dan beberapa orang Badan Pengurus PMRAM yang lain dan wakil Yang Dipertua Majlis Kebajikan Keluarga Kedah.

Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid mengucapkan terima kasih atas beberapa bentuk kerjasama terutamanya yang diberikan oleh MKKK sempena program ini. MKKK telah menyediakan dua syaqah untuk penempatan akhawat Perak yang tinggal di muhafazah. Begitu juga dengan Badan Pengurus PMRAM yang turut hadir di sepanjang program.

Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Us Rohimuddin, wakil MAIAMPk dan beberapa orang tetamu dan pengisi jemputan kerana sudi menjayakan program seperti ini. Tidak lupa juga kepada Adhoc Pelaksana yang bertungkus lumus dalam menjayakan program ini.

2 comments:

  1. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Saya memiliki skor kredit yang sangat rendah sehingga upaya saya untuk meminjam dari Bank ditolak. Saya merasa bangkrut sampai-sampai saya tidak mampu membeli tiga kali sehari dan juga saya benar-benar bangkrut karena nama saya identik dengan kemiskinan. saya berhutang baik dari teman-teman saya dan juga dari rentenir hidup saya di bawah ancaman saya harus melarikan diri dari rumah dan saya membawa anak-anak saya untuk bertemu ibu mertua saya karena sifat ancaman yang saya terima dari orang-orang yang meminjamkan saya uang Jadi saya harus mencari cara cepat dan mendesak untuk membayar kembali uang itu dan juga memulai bisnis baru usaha pertama saya sangat mengerikan karena saya ditipu sebesar Rp5.390.020,00 saya harus pindah juga dua minggu kemudian saya kehilangan Rp350.000,00 kepada pemberi pinjaman yang curang jadi saya turun secara finansial dan emosional karena ini adalah yang paling tidak saya harapkan sehingga seorang teman saya memberi tahu saya untuk menghubungi email ini: :( iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) bahwa saya harus meminta jumlah berapa pun berharap agar Bunda Iskandar selalu menjadi kembali untuk memberikan bantuan keuangan kepada siapa pun yang membutuhkan sehingga saya meminta untuk jumlah Rp850.000.000,00 dalam waktu 24 jam cerita saya berubah untuk selamanya saya membayar semua hutang saya dan saya juga memiliki cukup uang untuk membiayai sendiri bisnis semua terima kasih kepada teman saya yang memperkenalkan saya kepada ibu khususnya dan juga kepada Ibu Iskandar pada umumnya untuk mengubah rasa malu saya menjadi terkenal
    Atas perkenan:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...