Sunday, July 19, 2009

Perasmian Tok Sagor Meriah


KAHERAH, 18 JULAI - Program Perkampungan Tok Sagor adalah salah satu program mega KPIPM yang berbentuk hari keluarga. Ia berkonsepkan ukhuwah dengan menggunakan tema "Lestari Ukhuwah Injeksi Mahabbah", pada tahun ini.

Hari ini, Program Perkampungan Tok Sagor telah dirasmikan oleh Ustaz Nik Rosdi bin Nik Jusoh selaku Naib Presiden II, Merangkap Lajnah Muhafazah, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir.

Program bermula dengan alunan zikir munajat yang dialunkan selepas Solat Fardhu Maghrib. Pada jam 9.27 malam, program perasmian dimulakan.

Ia dimulakan dengan alunan Asma' al Husna, Lagu PMRAM dan Lagu Tema yang bertajuk "Akrab Persahabatan".

Ucapan dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Pengarah Program, Ustaz Ibrahim bin Mansor. Kemudian ia disusuli oleh ucapan Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil. Setelah itu, ucapan perasmian disampaikan oleh Ustaz Nik Rosdi yang mewakili Presiden PMRAM.

Gimik perasmian telah disempurnakan oleh beliau. Setelah itu, tayangan multimedia disiarkan dalam masa beberapa minit.

Program perasmian ini tamat pada jam 10.40 malam, dan ahli dihidangkan dengan makan malam.

Program ini turut dihadiri oleh beberapa orang Badan Pengurus, dan AJKT HEWI PMRAM. Turut hadir, Ustazah Samiha binti Abdullah, Naib Setiausaha HEWI selaku HEWI angkat bagi KPIPM.

Yang Dipertua, Ustaz Muhammad Mujahid merasa berbesar hati dengan kehadiran tetamu jemputan, ahli-ahli yang datang dari muhafazah dan adhoc-adhoc pelaksana yang telah bertungkus lumus untuk menjayakan program ini.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...