Wednesday, January 16, 2013

Listen - HEWI PMRAM Kesal Dengan Tindakan Sharifah Zohra


Segenap pelusuk masyarakat mengiktiraf bahawa golongan mahasiswa adalah aset berharga dan modal insan paling utama dalam menentukan jatuh bangunnya sesebuah Negara. Minggu ini Malaysia dihangatkan dengan isu penghinaan yang berlaku terhadap Saudari Bawani ketika beliau melontarkan soalan dan pandangan beliau dalam Forum “Seiringkah Mahasiswa dengan politik” yang telah berlangsung di Universiti Utara Malaysia (UUM) baru-baru ni.

Hal Ehwal Wanita Islam(HEWI PMRAM) mengucapkan tahniah dan syabas kepada Saudari Bawani atas keberanian beliau melontarkan soalan pendirian selaku mahasiswi. Kredebiliti mahasiswi yang terpancar melalui ketegasan beliau jelas menunjukkan bahawa mahasiswa mahasiwi berhak dan mampu bersuara.

HEWI PMRAM amat kesal dan kecewa terhadap tindakan Puan Sharifah Zohra Jabeen yang menunjukkan ketidak-matangan beliau dalam berhadapan dengan suatu situasi yang bercanggah dengan pandangan  beliau yang menyekat Saudari Bawani dalam melontarkan pandangan dan hujahnya. Tindakan yang dilakukan oleh Puan Sharifah Zohra Jabeen jelas menunjukkan beliau telah menyalahi dan tidak menghormati Konsep Hak Asasi Negara Malaysia yang mana setiap individu bebas untuk menyuarakan pandangan masing-masing.

Mahasiswa selayaknya diberikan ruang dalam menyuarakan pandangan, bukannya dicantas idea dan kreativiti mereka dalam setiap pemikiran dan tindakan. Justeru, saya mewakili Hal Ehwal wanita Islam(HEWI PMRAM) menyeru seluruh mahasiswi untuk mencontohi keberanian Saudari Bawani dalam menyatakan pandangan dan mempertahankan hak sebagai seorang mahasiswi untuk bersuara. Selaku mahasiswi, kita seharusnya tidak membiarkan hak dan maruah kita diperlekehkan oleh mana-mana pihak.

Kami Hal Ehwal Wanita Islam(HEWI PMRAM) mewakili mahasiswi Malaysia Mesir mendesak agar Puan Sharifah Zohra Jabeen membuat permohonan maaf secara terbuka kepada saudari Bawani khususnya, dan seluruh mahasiswa mahasiswi amnya dan berharap agar peristiwa sebegini tidak berulang lagi.

"JULANG KEILMUAN JANA KEIZZAHAN"

Nurul Hasanah bt Yahuza
Timbalan Pengerusi
Hal Ehwal Wanita Islam(HEWI)
Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir(PMRAM) 2012.

Sumber: pmram.org

3 comments:


  1. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  2. Halo
    semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, ada banyak scammer di situs ini, saya punya kabar baik untuk dibagikan. silakan bergabung dengan saya untuk menjadi bahagia dan berterima kasih kepada perusahaan pemberi pinjaman.

      Saya baru saja mendapat pinjaman dari ELINA JOHNSON yang bertanggung jawab atas SEMUA GRANT. Mereka memberikan semua jenis pinjaman mulai dari jumlah minimum 5.000 hingga 500.000.000 pada mata uang berikut: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Poundsterling Inggris (GBP). , begitu Anda menghubungi mereka, mereka akan memproses pinjaman Anda untuk Anda, yang harus Anda lakukan adalah menghubungi ibu Elina di elinajohnson22@gmail.com, Anda juga dapat menghubungi di WHATSAPPnya (+234814773939939).

    Jika Anda ingin penjelasan lebih lanjut, Anda dapat menghubungi saya di email saya .... wahyunielvin@gmail.com. Perlu diketahui bahwa hanya perusahaan induk yang dapat Anda pinjamkan, jadi waspadalah terhadap pemberi pinjaman lain.
    Terima kasih, semoga Allah menjaga dan melindungi Anda semua .... Amin

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
    (anthony.yulianalender@gmail.com)
    atau whatsapp +1 (323) 4026088
    email me{jerryandi843@gmail.com}

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...