Sunday, January 27, 2013

KPIPM Mengalu-alukan Siasatan Isu Tampar Pelajar




KAHERAH, 27 Jan - Pada Jumaat lalu, Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir Perak (ILMAM) dan Institut Pemikir Muda Malaysia (IPMM) telah menyerahkan memorandum berkaitan salah laku pegawai HEP Perak kepada wakil pejabat Menteri Besar Perak.

Rentetan daripada itu, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir telah mengarahkan seorang pegawai pergi ke Mesir untuk mendapatkan maklumat lanjut dan tinjauan berhubung masalah tersebut.

Di dalam memoramdum yang diserahkan oleh Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir Perak (ILMAM) dan Institut Pemikir Muda Malaysia (IPMM) tersebut juga, mendesak agar mengambil tindakan sewajarnya kepada Pegawai.

Antara yang dicadangkan oleh pihak Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir ialah menamatkan serta-merta perkhidmatan Pegawai kerana berkelakuan tidak profesional dan melanggar etika sebagai seorang Pegawai yang ditugaskan menjaga hal ehwal pelajar Perak di Mesir.

Namun perkara tersebut tidak akan dilakukan sekarang sehingga mendapat laporan penuh dari pegawai yang dihantar nanti. Jelasnya kepada pemberita tanah air.

Pihak KPIPM sangat mengalu-alukan di atas siasatan yang akan dilakukan berikutan salah laku En. Abdul Muhaimin bin Abdul Majid yang telah menampar seorang pimpinan pelajar Perak di Mesir.

Dengan siasatan yang akan dilakukan ini, pihak KPIPM mengharapkan agar ianya dapat berjalan dengan lancar dan mengadili kedua-dua pihak tanpa memilih bulu

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...