Friday, August 19, 2011

Ehya' Ramadhan : Teruskan Berdoa Demi Mahasiswa

KAHERAH, 17 OGOS - Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir dibawah selian Biro Dakwah dan Tarbiah telah mengadakan diskusi kitab dan Iftor Jama’ie bersama Abu Muhammad As-Sayyid Syeikh Rohimuddin bin Nawawi Al-Bantani.

Program ini telah diadakan di Wisma Perak Darul Rizuan (A). Majlis bermula dengan diskusi kitab yang bertajuk Al-Mukhtasor Fi ‘Ulum Addin pada jam 1.30 petang dan berakhir pada jam 4.30 petang.

Seterusnya, majlis diteruskan dengan Iftor Jama’ie. Majlis diserikan lagi dengan kehadiran 2 orang Mantan Presiden PMRAM bersama Badan Pengurus angkat Perak, saudara Mohd Hafizzul Azri bin Azman, Ketua Badan Ekonomi PMRAM.

Di pertengahan Solat Tarawih pula, Tazkirah Ramadhan disampaikan oleh Presiden PMRAM 2011.

Beliau menekankan agar mahasiswa terus berusaha menggandakan usaha di dalam melakukan amal ibadat di bulan Ramadhan ini.

Sebelum majlis berakhir, Tuan Presiden juga mengingatkan juga agar tidak melupakan berdoa demi kesejahteraan mahasiswa di bumi Mesir ini.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...