Monday, March 28, 2011

Yang Dipertua KPIPM Selamat Tiba Bersama Trip Kesembilan

KAHERAH,27 Mac – Satu lagi penerbangan telah selamat sampai semalam di lapangan terbang Kaherah. Penerbangan tersebut membawa 105 orang anak Perak yang juga merupakan trip kesembilan.

Rombongan ini diketuai oleh Tuan Haji Jamil Mat Kasa,Pengurus Besar Yayasan Perak dan beberapa ahli rombongan bersama. Yang Dipertua KPIPM,saudara Khairul Ashraf Mohd Khir dan beberapa orang AJKT juga turut bersama di dalam penerbangan semalam.

Majlis Ramah Mesra bersama ahli rombongan diadakan setelah selesai solat Maghrib secara berjemaah di Dewan Syeikh Sya’rawi. Tuan Haji Jamil Mat Kasa telah berucap di dalam majlis tersebut dan telah memberikan beberapa nasihat dan amanat kepada seluruh pelajar yang hadir semalam.

Tuan Haji Jamil bin Mat Kasa ketika sedang berucap semalam

“Kami dari Yayasan Perak telah diamanahkan oleh Kerajaan Negeri Perak bagi menguruskan urusan penghantaran pulang anak-anak Perak ke Mesir ini”. Ucap beliau. “Kami membawa harapan kerajaan negeri yang mengharapkan anak-anak Perak yang menamatkan pengajian di sini akan berbakti di tanah air kelak”. Harap beliau kepada seluruh yang hadir.

Turut berucap semalam Y.B Dato' Haji Mohd Tarmizi Bin Haji Idris yang juga merupakan wakil kerajaan Negeri Perak. “Kami diperingkat negeri juga sentiasa mengambilberat tentang keadaan anak-anak Perak di sini di dalam memastikan tahap pendidikan terjamin dan baik”.

Majlis yang ringkas tersebut berakhir kira-kira jam 7.50 malam dan diakhiri oleh pengerusi majlis. “Kami dari tuan rumah mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak kerajaan Negeri Perak di atas usaha menghantar pulang anak-anak Perak semula ke Mesir”. Ucap pengerusi juga mewakili pihak persatuan semalam.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...