Tuesday, September 21, 2010

BKAN Perak bersama pelajar perubatan MARA di Iskandariah


ISKANDARIAH, 20 September – Bumi Iskandariah pada hari ini digegarkan dengan kehadiran hampir semua wakil BKAN dari Kaherah bagi bersama-sama pelajar baru tajaan MARA dalam slot bersama BKAN. Slot ini merupakan salah satu program yang disediakan oleh PSMB ’10 bagi mahasiswa/wi perubatan MARA yang baru tiba di bumi Mesir.

Semua wakil BKAN yang tiba disambut mesra oleh AJK pelaksana program yang bertempat di bangunan MARA,Iskandariah. TYDP KPIPM,saudara Mohammad Omar bin Adam mewakili YDP KPIPM dan beserta beberapa AJKT dan AJK HEWI yang lain juga hadir bersama.

Wartawan difahamkan bahawa semua pelajar perubatan tajaan MARA ini selamat tiba di Mesir pada 15 September yang lalu. Sejurus tiba,terus menuju ke Iskandariah seperti yang dirancang oleh pihak pelaksana PSMB ’10.

Pihak pelaksana PSMB ’10 memberi ruang kepada setiap wakil BKAN untuk memperkenalkan mengenai BKAN masing-masing. KPIPM yang diwakili oleh saudara Mohammad Omar bin Adam dalam sesi penerangan,menjelaskan kepentingan KPIPM kepada anak-anak Perak tajaan MARA di dalam majlis tersebut. Yang mana kewujudan KPIPM adalah tidak lain dan tidak bukan bagi menjaga kebajikan anak Perak yang berada di bumi Mesir ini.

“Kami mengharapkan kehadiran anak-anak Perak ke bumi Mesir pada tahun ini membawa satu sinar baru yang lebih menyinari KPIPM dalam menjunjung Al-Quran dan As-Sunnah”. Ujar beliau kepada wartawan blog.

Persoalan demi persoalan diajukan oleh mereka bagi mendapatkan kepastian dan merungkai permasalahan yang terbuku. Ini juga membuktikan keprihatinan mereka di dalam ingin memahami kepentingan bersama di dalam KPIPM.

Majlis yang bermula pada jam 3.00 petang itu berakhir pada jam 4.30 petang bagi memberi ruang kepada pihak penganjur untuk meneruskan slot berikutnya. “Semoga ukhuwah yang sedang kita bina ini tidak terhenti pada hari ini,tetapi ia berkekalan sehingga akhir hayat”. Harapan pengerusi majlis kepada semua sebelum mengakhiri majlis tersebut.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...