Wednesday, September 1, 2010

Bakal mahasiswa/wi Al-Azhar selamat menjejakkan kaki di Kaherah


28 Ogos 2010 - Alhamdulillah,sinar bumi anbiya’ hari ini tambah bercahaya lagi dengan kehadiran 72 orang mahasiswa-mahasiswi dari negeri perak. Pasti semuanya telah siap sedia untuk menjalani proses membina generasi ulama’ rabbani.

Bakal mahasiswa-mahasiswi Al-Azhar ini telah selamat tiba di lapangan terbang kaherah pada jam 1.40 petang waktu tempatan beserta seorang pengiring daripada wakil MAIPk iaitu Encik Ahmad Fadzil B. Haji Mustaffa juga merupakan graduan Al-Azhar,Damanhur.

Dua bas yang membawa beberapa barisan AJK pelaksana serta peserta USMB ’10 tiba di Wisma Perak Darul Ridzuan (B) pada jam 3.20 petang. Sesampainya di sana,beberapa ucapan dan taklimat telah disampaikan bagi memastikan segala urusan USMB ’10 berjalan lancar.

Setelah azan Maghrib berkumandang,semua peserta USMB ’10 serta tetamu jemputan berbuka puasa di dewan solat Wisma B dan setelah selesai solat Maghrib berjemaah,semua menjamu selera dengan juadah yang disediakan oleh AJK pelaksana USMB ’10 dengan kerjasama Pejabat HEP Perak.

Peserta kemudiannya solat Isya’ dan Tarawih di tempat yang sama dengan berjemaah. Ustaz Ahmad Taufiq B. Mohd Dahlan telah memberikan tazkirah ringkas serta kata-kata semangat kepada para peserta.

Pihak AJK pelaksana USMB ’10 berasa sangat berbesar hati menerima kedatangan mahasiswa-mahasiswi baru dari negeri perak. Semoga kedatangan antum menjadi menyeri dan menjadi penyambung kepada rantai-rantai perjuangan di bumi mesir ini,khususnya di dalam KPIPM.


Semua peserta USMB '10 selamat tiba di lapangan terbang Kaherah





Sedikit taklimat diberikan kepada peserta USMB '10


Taklimat kepada ajk bagi penyusunan beg peserta USMB '10




Yang DiPertua juga bersama menguruskan USMB '10


Peserta USMB '10 selamat sampai di Wisma Perak (B)






No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...