Thursday, August 20, 2009

Mesyuarat Tahunan HEWI Kali Ke 22 Dan Mesyuarat Agung Tahunan KPIPM Kali ke 43


KAHERAH, 19 OGOS - Mesyuarat Agung Tahunan KPIPM kali ke 43 telah digabungkan dengan Mesyuarat Tahunan HEWI sepertimana yang telah biasa dilakukan.

Pada tahun ini, Mesyuarat Tahunan HEWI kali ke 22 telah diadakan pada 18 Ogos, manakala Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 43 telah diadakan pada keesokan harinya.

Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 43 telah bermula seawal jam 8 pagi sepertimana yang telah tertera di dalam surat panggilan. Namun, mesyuarat masih belum dapat dijalankan kerana menunggu bilangan ahli sidang mencukupi korum yang telah ditetapkan.

Ahli KPIPM yang masih berada di Mesir ketika ini adalah seramai 409 orang. Oleh itu korum untuk mencukupi bilangan satu perdua ialah 205 orang.

Namun, pada jam 8.40 pagi, ahli sidang yang hadir telah mencadangkan supaya Mesyuarat Agung Tahunan dimulakan dengan bilangan korum seramai seperempat ahli. Cadangan tersedbut telah disokong sepertimana yang telah disebut di dalam perlembagaan sendiri.

Mesyuarat dimulakan pada jam 9 pagi dengan bilangan ahli sidang seramai 115 orang ketika itu.

Pada permulaannya, mesyuarat telah dikendalikan oleh Yang Dipertua sendiri bagi melantik Pengerusi dan Setiuasaha Sidang, dan pengira undi.

Mesyuarat pada sebelah pagi telah dikendalikan oleh Ustaz Khairul Azri manakala sebelah petang dikendalikan oleh Ustaz Azizuddin bin Abdullah.

Pada sesi pagi, mesyuarat dimulakan dengan pembentangan minit mesyuarat oleh Timbalan Setiuasaha Agung, dan telah dicadangkan dan disahkan oleh ahli sidang pada jam 9.21 pagi.

Program diteruskan lagi dengan perkara-perkara berbangkit dan pembentangan laporan aktiviti tahunan setiap jabatan dan biro.

Pada jam 10.40 pagi, ahli sidang mencadangkan supaya mesyuarat ditangguhkan bagi menikmati sarapan pagi.

Program diteruskan lagi pada jam 11 pagi dengan pembentangan laporan aktiviti tahunan setiap jabatan dan biro sehingga jam 12.35 tengahari.

Mesyuarat ditangguhkan sekali lagi kerana memberi laluan makan tengahari dan solat fardhu Zohor.

Program disambung kembali dengan pembentangan laporan kewangan pada jam 1.30 petang. Laporan kewangan telah dibentangkan oleh Bendahari Kehormat, Ustaz Muhammad Amin bin Abd Rahman.

Pada jam 2.10 minit petang, mesyuarat diteruskan lagi dengan pembentangan usul bertulis oleh Ustaz Fareez Izhar bin Zainuddin tentang pindaan perlembagaan. Usul ini telah disokong oleh Ustaz Ahmad Faisal bin Mehamod.

Usul bertulis kedua pula tentang menolak anasir perpecahan dan pemerkasaaan biah solehah yang telah dibentangkan oleh Ustaz Khairul Asyraf bin Muhammad Khir. Usul ini telah disokong dengan usul tergempar yang dibentangkan oleh Ustaz Muhammad Aminuddin, dan beberapa ahli sidang yang lain.

Ia diteruskan lagi dengan pembentangan usul tergempar yang meminta supaya dibenarkan menggunakan komputer dan internet di dalam bilik-bilik. Usul ini telah dibentangkan oleh Ustaz Muhammad Saiful Ammar bin Ismail.

Usul tergempar ini telah diadakan undian, dan majoriti ahli sidang tidak bersetuju dengan usul tergempar ini.

Program ditangguhkan pada 5.24 petang bagi memberi ruang kepada ahli sidang mendirikan solat fardhu Asar.

Pada jam 5.56 petang, mesyuarat diteruskan lagi dengan membuka ruang untuk cadangan dari semua ahli sidang untuk meningkatkan prestasi KPIPM. Terdapat 19 cadangan lisan yang telah dikemukakan dan dua cadangan bertulis yang telah diterima di dalam mesyuarat kali ini.

Mesyuarat diteruskan lagi dengan pelantikan 2 orang pemeriksa kira-kira bagi sesi 2009/2010. Pemeriksa kira-kira yang telah dilantik ialah Ustaz Mohamad Azizuddin bin Aznan dan Ustaz Khairul Jamal.

Mesyuarat diteruskan lagi dengan ucapan setiap AJKT dan barisan penasihat. Seterusnya ucapan penangguhan yang telah disampaikan oleh Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil, dan membubarkan kepimpinan sesi 2008/2009.

Majlis telah diserahkan sepenuhnya dibawah kendalian Ahli Jawatankuasa Khas Pilihanraya bagi membentangkan keputusan pilihanraya.

Setalah selesai Solat Fardhu Maghrib, Pengarah AJKKPR, Ustaz Muhamad Ibrahim bin Mansor telah mengumumkan seramai 8 calon AJKT yang telah memenangi pilihanraya tersebut.

Mereka ialah Muhammad Firdaus bin Aznan, Mohd Zahid bin Abu Bakar, Muhd Syazwan bin Khalid, Muhd Ridhwan bin Othman, Muhammad Hafizuddin bin Zakariya, Mohd Aliff Hadi bin Mohd Razi Ibnu Abbas bin Azizuddin dan Mohammad Omar bin Adam.

Beliau juga mengucapkan tahniah kepada mereka yang menang dalam pilihanraya ini, dan mengumumkan bahawa bilangan pengundi seramai 230 orang, yang merupakan bilangan teramai setakat ini.

Manakala Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 43 telah dihadiri seramai 221 sepertimana yang telah tercatat di dalam buku kehadiran MAT.

3 comments:

  1. Halo

    orang-orang baik saya di Asia, semoga ALLAH dipuji, nama saya Mahmud Simon, warga negara INDONESIA tetapi saya tinggal di sini di MALAYSIA; Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda semua tentang kebaikan Tuhan yang akhirnya membawa saya pada pemberi pinjaman yang baik ini melalui Ny. Nurliana Novi, pemberi pinjaman yang sangat asli bernama Elina Johnson, direktur ALL GRANT ELINA JOHNSON LOAN, setelah saya scammed oleh pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu harus berbuat apa dan siapa yang harus percaya, kemudian dia datang dan tersenyum lebar di wajah saya dalam kejutan terbesar saya. Saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai,

    Sekali lagi setelah saya mendapat pinjaman darinya saya berinvestasi dalam bisnis dan saya melihat bahwa saya membutuhkan lebih banyak, saya terkejut ketika ibu memberi saya pinjaman lain selain pinjaman sebelumnya, orang-orang baik saya telah melihatnya dan saya adalah bagian dari pengalaman, hari ini hidupku mendapat giliran baru terima kasih kepada ibu Elina, ya kamu mungkin takut karena kesaksian palsu yang kamu dengar tapi aku saksi dan jika aku berbohong mungkin ALLAH mengambil hidupku, orang-orangku di sana jika kamu mau pinjaman murni dia adalah satu-satunya yang dapat Anda percayai,

    Nyonya Elina Johnson dari SEMUA PINJAMAN SEMUA GRANT ELINA JOHNSON hanya menghubunginya hari ini melalui email: elinajohnson22@gmail.com »atau WHATAPP ON (+234814773939939) untuk info lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan lebih lanjut ; mahmudsimon2@gmail.com, dan saran tentang cara mengajukan pinjaman dari Ny. Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar kabar baik Anda sendiri, Terima kasih semua dan semoga ALLAH dipuji.

    ReplyDelete
  2. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum
    Nama saya muhammad abdul
    Dari jakarta selatan indonesia
    email muhammadabdul5151@gmail.com
    nomor telepon +6285574670570
    nomor whatsapp +6285574670570
    Saya berterima kasih kepada ALLAH karena telah mengakhiri penderitaan saya melalui Anthony Yuliana Lenders, untuk beberapa waktu sekarang bisnis saya sedang turun dan saya telah mencari pinjaman besar untuk meningkatkan bisnis saya kembali ke kehidupan, saya telah ditipu berkali-kali semua berjanji pada saya pinjaman tetapi mereka selalu menipu dan berbohong kepada saya, sampai saya menemukan ibu yuliana dan memberi saya jumlah pinjaman sebesar Rp 1,3 miliar, saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum pinjaman saya ditransfer ke akun saya, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hatilah karena 75% pinjaman online palsu, bagi mereka yang mencari pinjaman harus menghubungi Anthony Yulinana Lenders adalah 100% pemberi pinjaman online yang sah,
    anthony.yulianalenders@gmail.com
    whatsapp +13234026088

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...