Thursday, August 6, 2009

Majlis Ramah Mesra Bersama Rombongan Delegasi Kerajaan Negeri Perak


KAHERAH, 5 OGOS - Ketibaan Rombongan Delegasi Kerajaan Negeri Perak yang diketuai oleh Dato Dr Abdul Rahman bin Hashim pada pagi tadi jam 7.20 telah disambung dengan beberapa aktiviti.

Setelah ketibaan rombongan yang disambut oleh wakil daripada KPIPM sendiri, para delegasi menjamu selera di Asrama Rumah Melayu Abbasiah.

Kemudian, pada jam 3 petang, telah diadakan Ramah Mesra sepertimana yang telah dirancang. Ramah Mesra tersebut juga diadakan di ARMA.

Majlis Ramah mesra tresebut telah dipengerusikan oleh Ustazah Nurhajar Nefeah binti Zuber. Majlis dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al Quran oleh Yang Berhormat, Dato Kapten (B) Najimuddin bin Elias al Hafiz, dan majlis taaruf yang dikendalikan oleh beliau.

Kemudian majlis diteruskan dengan ucapan Yang Dipertua Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir, Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil.

Majlis diteruskan lagi dengan ucapan oleh Prof Dr Jamil bin Hashim, selaku Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah.

Kemudian ia diteruskan lagi ucapan Dato Syeikh Muhd Nor Mansur al Hafiz, Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.

Majlis diteruskan lagi dengan amanat yang disampaikan oleh Tan Sri Dato Seri Haji Harussani bin Zakaria, Mufti Negeri Perak Darul Ridzuan.

Sesi soal jawab terpaksa ditangguhkan ke Majlis Perasmian Rumah Perak selepas itu. Di dalam majlis ini, KPIPM telah menerima sumbangan sebanyak RM 10,000 sebagai tabung kebajikan persatuan daripada kerajaan Negeri, USD 5000 daripada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak sebagai kewangan peruntukan program, dan USD 1500 sebagai sumbangan khas daripada Yang Amat Berhormat Menteri Besar Perak.

Majlis yang dimulakan pada jam 3.20 petang itu, berakhir pada jam 5 petang. Majlis diteruskan lagi dengan menjamu selera.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...