Saturday, April 9, 2016

MSP '16 | "Introspeksi Memacu Pimpinan Berkualiti"


KAHERAH, 2 APRIL 2016 – Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir (KPIPM) sesi 2015/2016 di bawah anjuran Jabatan Setiausaha Agung telah mengadakan Muhasabah Separuh Penggal 2016 (MSP '16). Objektif program ini diadakan adalah untuk memperkemaskan perjalanan KPIPM , mengikat ukhuwah antara ahli dan pimpinan, serta membuka ruang kepada ahli untuk memberi cadangan dan muhasabah. Program ini berlangsung di Dewan Syeikh Idris al-Marbawi, Baitul Ridzuan dengan bertemakan “INTROSPEKSI MEMACU PIMPINAN BERKUALITI”.

     Bermula pada jam 7.25 malam, Kaunter Pendaftaran Ahli KPIPM telah dibuka. Seterusnya, diikuti dengan menunaikan Solat Isyak secara berjemaah dan mendengar sedikit taklimat disiplin. Dengan bermulanya perarakan masuk AJKT dan AJK HEWI KPIPM sesi 2015/2016 ke dalam dewan, maka bermulalah Muhasabah Separuh Penggal 2016 secara rasminya.

     Program ini terbahagi kepada dua sesi. Sesi pertama dimulai dengan ucapan aluan dari Setiausaha Agung KPIPM, saudara Khairul Naim bin Abd. Razak, diikuti dengan pembentangan laporan aktiviti setiap jabatan dan biro sepanjang separuh sesi 2015/2016. Manakala, sesi kedua pula adalah sesi muhasabah dan cadangan dari peringkat ahli untuk para pimpinan KPIPM juga dari ahli sendiri buat ahli.

     Selepas itu, ucapan pergulungan dari Pengerusi Badan Penasihat KPIPM, saudara Muhammad Hanif bin Abdullah, diikuti juga dengan bacaan Doa Rabithah oleh Ketua Biro Dakwah dan Tarbiah KPIPM, saudara Muhammad Abrorr bin Mohd Ishak. Seterusnya, perarakan keluar AJKT dan AJK HEWI KPIPM sesi 2015/2016. Sebelum berakhir, program turut diserikan dengan persembahan nasyid dari Usrah al-Muhazirun.

     Setelah ucapan penangguhan dari pengerusi umum dan sedikit jamuan makan, maka berakhirlah Musabah Separuh Penggal 2016 dengan jayanya sekitar jam 11.30 malam. Moga dengan muhasabah ini mampu mejadikan pimpinan lebih berkualiti pada masa akan datang dan melahirkan ahli yang memahami perlunya kebersamaan dalam apa jua lapangan. Segala kerjasama yang baik dari semua peringkat diucapkan ribuan terima kasih.

Disediakan oleh :
Setiausaha MSP'16 KPIPM sesi 2015/2016






















BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"



No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...