Sunday, December 7, 2014

RAMAH MESRA BERSAMA AHLI KPIPM DI DALAM PROGRAM INTERAKSI BKAN ANJURAN PERUBATAN CAWANGAN MANSURAH



Mansurah, 3hb Disember yang lalu Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir (KPIPM) telah memenuhi jemputan Perubatan Cawangan Mansurah (PCM) bagi memberi penerangan mengenai Badan Kebajikan Anak Negeri Perak atau KPIPM dalam majlis Interaksi BKAN yang dianjurkan oleh mereka di sana.

     KPIPM diwakili oleh Yang Dipertua, Setiusaha Agung dan beberapa orang AJKT dan HEWI tidak melepaskan peluang untuk berjumpa dan beramah-mesra dengan anak-anak perak yang berada di sana. Program yang diadakan ini bertujuan untuk memperkenalkan fungsi BKAN kepada mahasiswa baru secara khasnya dan kepada seluruh anak-anak Perak di bumi Mansurah secara amnya di samping mengeratkan ukhuwah di antara pimpinan dan ahli KPIPM. Pihak Kpipm disambut baik setibanya di bumi Mansurah oleh mandub dan mandubah serta anak-anak Perak di sana.

     Program Interaksi BKAN untuk anak-anak Perak bermula pada jam 8.30 malam yang di pengerusikan oleh Saudara Abdul Rahman Bin Abdul Halim selaku Mandub Mansurah. Ramah mesra ini dimulakan dengan ucapan daripada Yang Dipertua Saudara Muhammad 'Asri Bin Mohd Salim dan ucapan wakil Perubatan Cawangan Mansurah, kedua-dua ucapan darpada wakil ini menyatakan kegembiraan dapat bertemu di dalam program seperti ini.

     Seterusnya program diteruskan lagi dengan sesi taaruf serta pengenalan mengenai sejarah KPIPM yang telah dibentangkan oleh Yang Dipertua KPIPM sendiri. Selesai taaruf dan penerangan dari Yang Dipertua semua yang hadir disajikan dengan tayangan video pengenalan AJKT dan HEWI sesi 2014/2015 dan sejarah KPIPM sejak awal penubuhannya.

     Program diteruskan lagi dengan taklimat mengisi borang keahlian KPIPM dan Taklimat Zakat atau dermasiswa yang disampaikan oleh Jabatan Setiausaha Agung KPIPM. Seterusnya sesi soal jawab dibuka kepada semua anak-anak Perak di sana. Semua yang hadir memberikan respon yang baik terhadap segala taklimat yang telah dibentangkan.

     Dengan berakhirnya sesi soal jawab tersebut maka berakhirlah program Intetaksi BKAN atau Ramah Mesra Pimpinan KPIPM bersama ahli KPIPM di Mansurah. Pihak KPIPM amat berbesar hati kerana telah diberikan peluang seperti ini dan mengucapkan jutaan terima kasih kepada Perubatan Cawangan Mansurah kerana menjemput KPIPM ke sana. Semoga jalinan ukhuwah ini kekal selamanya dan diharapkan program seperti ini dapat di teruskan lagi pada masa akan datang.






No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...