Wednesday, June 29, 2011

MAKLUMAT TERKINI : Berhubung Permohonan Dermasiswa MAIPk

Adalah dengan ini pihak Jabatan Setiausaha Agung KPIPM dimaklumkan bahawa permohonan Dermasiswa MAIPk bagi sesi 2010/2011 telah mula diproses oleh pihak jawatankuasa Dermasiswa MAIPk.

Sehingga kini, maklumat yang diperolehi pihak MAIPk telah mula memproses permohonan pelajar Perubatan terlebih dahulu. Proses seterusnya akan terus dilakukan dari semasa ke semasa berdasarkan permohonan daripada kalangan pelajar Pengajian Islam dan Perubatan.

Sebagai maklumat kepada setiap pemohon yang telah diproses permohonannya, tiga peringkat kelulusan yang telah diletakkan oleh peringkat MAIPk :

1. Lulus sepenuhnya.

2. Lulus bersyarat atau tangguh (pihak MAIPk masih menunggu pengesahan daripada pihak lain, jika pemohon ada memohon biasiswa selain daripada pihak MAIPk dan pengesahan syarat-syarat lain seperti tempat tinggal).

3. Gagal.

Justeru itu, pihak Jabatan Setiausaha Agung KPIPM mengharapkan agar setiap pemohon dapat mengambil perhatian terhadap perkara seperti berikut :

1. Melengkapkan borang permohonan dermasiswa online jika masih tidak lengkap. Perkara ini boleh merujuk kepada status permohonan masing-masing. http://www.maiamp.gov.my/dermasiswa/

2. Menyerahkan maklumat yang dikehendaki(seperti tertera pada muka hadapan borang zakat manual) kepada pihak Pejabat Hal Ehwal Pelajar (HEP) melalui Setiausaha Agung KPIPM.

3. Sentiasa mengambil perhatian terhadap status yang tertera di muka hadapan permohonan dermasiswa online MAIPk.

4. Sebarang permasalahan boleh merujuk kepada saudara Ibnu Abbas bin Azizuddin, Setiausaha Agung KPIPM di talian 011-0313027.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...