Saturday, December 4, 2010

Perbincangan YDP -YDP dan Presiden PMRAM bersama TYT Duta Ke Kaherah


Mohandiseen,2 Disember – Satu kunjungan hormat oleh seluruhYDP Badan Kebajikan Anak-anak Negeri ke pejabat kedutaan bersama TYT Duta Prof Madya Dr. Fakhrudin bin Abd. Mokhti.

Kunjungan yang diketuai oleh Presiden PMRAM,saudara Shahrizan bin Mohd. Hazime tersebut,banyak membincangkan perihal masalah mahasiswa/wi Malaysia di Mesir. Perbincangan yang dipengerusikan sendiri oleh TYT Duta Prof Madya Dr. Fakhrudin bin Abd. Mokhti,antaranya membincangankan isu keselamatan mahasiswa/wi di Mesir ini yang dikira semakin membimbangkan.

Antara lain,isu pembelajaran juga menjadi perbincangan bagi memastikan matlamat PMRAM dan Kedutaan dalam melihat prestasi mahasiswa/wi meningkat terus menjadi realiti.

Soal kebajikan juga menjadi tumpuan dalm perbincangan tersebut. Ini kerana kebajikan adalah salah satu item yang cukup dititkberatkan oleh PMRAm mahupun KBMK sendiri.

“PMRAM merupakan persatuan mahasiswa yang menitikberatkan pembawakan agenda akademik dan kebajikan di kalangan mahasiswa dan mahasiswi. Mahasiswa yang ada pada masa kini merupakan pemimpin negara pada masa akan datang”. Puji beliau ketika bercakap mengenai kesungguhan PMRAM dalam soal kebajikan.

Pertemuan yang diadakan ini menjadi satu bukti bahawa BKAN juga turut menjalinkan hubungan yang kukuh dengan pihak KBMK. Semoga hubungan baik ini,dapat diteruskan. Demi melihat agama Islam tercinta dijulang.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...