Wednesday, May 6, 2009

Jihad Penentu Nasib Palestin Dan Dunia

Selawat dan salam buat junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W serta para sahabat, keluarga baginda, para tabien dan tabi’ tabien. Semoga pemergian mereka tetap memberikan inspirasi kepada kita selaku pejuang-pejuang Allah di muka bumi ini. Begitu juga sekalung Al Fatihah kepada pejuang2 islam yang telah lama pergi menemui Allah S.W.T setelah bertungkus lumus ingin melihat kalimah Allah ini sentiasa berada di puncak yang paling mulia dan tinggi. Semoga pemergian mereka Allah akan melahirkan lagi para pejuang islam yang gagah perkasa sebagai pengganti kepada perjuangan mereka.

Sahabat2 sekalian…….

Dunia islam pada masa kini makin lama makin ditekan dengan pelbagai cara yang dilakukan oleh musuh2 islam. Inilah realiti yang berlaku kepada kita setelah Allah mengkhabarkannya di dalam Al Quran. Cumanya yang menjadi persoalan kepada kita, apakah umat islam diseluruh dunia memang tidak ada kekuatan untuk menentang mereka walhal umat islam adalah umat yang paling ramai di dunia berbanding umat bukan islam? Memang persoalan ini ada jawapannya. Nabi Muhammad S.A.W sendiri ada menyatakan di dalam hadisnya bahawa umat islam pada akhir zaman ibarat buih di lautan. Bukan beerti umat islam sikit, tetapi banyak hakikatnya lemah bagaikan buih di lautan disebabkan penyakit al wahnu yang makin bermaharajalela di dalam hati manusia iaitu penyakit cintakan dunia dan takut mati. Inilah penyakit al wahnu yang dimaksudkan oleh Nabi Muhammad S.A.W.

Sahabat2 sekalian…..

Harapan kita selaku umat islam yang mencintai serta merindukan tempat yang menjadi saksi kepada peristiwa isra’ dan mikraj Nabi Muhammad S.A.W sudah lama terpendam di dalam hati sanubari kita. Setelah panglima islam yang gagah perkasa iaitu Salahuddin Al Ayubi telah berjaya merampas kembali bumi Palestin daripada cengkaman musuh-musuh islam, bumi Palestin berjaya diselamatkan dan beraada di dalam aman dan damai sehinggalah kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah pada tahun 1924 akibat daripada pengkhianatan Mustafa Kamal Atarturk yang bertopengkan Yahudi terhadap dunia islam pada ketika itu. Akibat daripada kejatuhan kerajaan islam yang besar ini, maka dunia islam sudah lagi tidak digeruni oleh musuh-musuh islam. Begitulah juga nasib yang sama berlaku kepada bumi Palestin yang akhirnya dirobek-robek oleh musuh-musuh islam.
Kemasukan kumpulan Yahudi yang pertama di dalam bumi Palestin oleh Britain memberi kesan yang teramat pedih kepada umat islam di Palestin khususnya dan umat islam di seluruh dunia umumnya. Sejak kemasukan kumpulan Yahudi tersebut, maka pengusiran serta penindasan yang dilakukan secara besar-besaran terhadap umat islam di Palestin terus berlaku sehinggalah seruan Intifadhah rakyat Palestin dilaungkan oleh pengasas Hamas pada ketika itu iaitu As-Syahid Syeikh Ahmad Yasin. Penentangan terhadap Yahudi ini jelas menunjukkan bahawa umat islam di Palestin tidak redha melihat musuh-musuh islam meratah-ratahkan penduduk Palestin. Ini juga membuktikan bahawa Yahudi tidak ada hak untuk tinggal di bumi Palestin. Manakala dakwaan mereka menyatakan bahawa bumi Palestin adalah bumi datuk nenek moyang mereka adalah tidak benar sama sekali.
Namun begitu, pemergian Syeikh Ahmad Yasin tersebut mengundang teka-teki siapakah yang bakal menjadi pengganti beliau untuk terus menaikkan semangat umat islam di Palestin dan umat islam di seluruh dunia demi untuk memastikan agar keamanan di bumi Palestin terus berada di dalam genggaman islam. Walaupun begitu, semangat yang ditiupkan oleh Syeikh Ahmad Yassin tidak terus terpadam apabila para pejuang Hamas terus berikrar untuk menyelamatkan bumi isra’ ini. Semoga dengan ketabahan serta semangat jihad yang wujud di dalam hati pejuang-pejuang Hamas akan dapat merampas kembali bumi Palestin suatu hari nanti. Insyaallah!!!

Pada ketika ini, kita dikhabarkan bahawa genjatan senjata telah dikeluarkan oleh kuasa-kuasa besar dunia untuk mengamankan kembali bumi Palestin. Termasuk Negara Malaysia sendiri yang sentiasa menggesa agar kuasa dunia dan juga PBB mengeluarkan arahan supaya gencatan senjata diadakan untuk memastikan keamanan dunia pada hari ini. Namun persoalan yang timbul sekarang, apakah genjata senjata ini benar-benar berterusan serta berpanjangan? Jawapannya sudah semestinya tidak. Kalau kita kenangkan kembali peristiwa perjanjian Hudaibiyyah antara Nabi Muhammad S.A.W dengan puak Musyrikin Mekah, kita dapati bahawa puak musyrikin Mekah sendiri akhirnya mengkhianati perjanjian dengan Nabi Muhammmad S.A.W. Kalaulah dengan Nabi Muhammad S.A.W mereka boleh khianat, apatah lagi dengan situasi yang berlaku sekarang antara pejuang Hamas dengan tentera Israel. Apakah Israel benar-benar ingin membuat perjanjian seperti yang sedemikian? Ini terbukti apabila sehingga sekarang mereka masih lagi membedil di sekitar Semenanjung Gaza menyebabkan angka kematian semakin hari semakin meningkat.

Sahabat-sahabat sekalian…..

Hanya dengan cara jihadlah merupakan cara yang terbaik bagi memastikan keamanan di bumi Palestin supaya terpelihara untuk selama-lamanya. Kalau kita perhatikan diseluruh dunia, rata-rata ramai pemuda islam yang mempunyai semangat yang berkobar-kobar untuk turun membantu pejuang Hamas di bumi Palestin. Tetapi malangnya, pengkhianatan negara-negara Arab terhadap dunia islam yang berkiblatkan kuasa besar dunia mengundangkan kemarahan umat islam di seluruh dunia. Semua sempadan-sempadan yang menghubungkan dengan negara Palestin ditutup semuanya.
Inilah realiti yang berlaku terhadap negara-negara islam sekarang. Mereka hanya melihat serta bersuka ria terhadap apa yang berlaku di bumi Palestin. Mereka menganggap biarlah rakyat Palestin disembelih sedemikian rupa asalkan mereka hidup bahagia di dalam alam material mereka. Sedikit pun tidak tergambar kesedihan di wajah-wajah mereka. Benarlah dengan hadis Nabi Muhammad S.A.W. yang menyatakan bahawa umat islam pada akhir zaman walaupun ramai tetapi hakikatnya bagaikan buih di lautan. Oleh dengan itu, bantuan terhadap Palestin hanyalah melalui dengan makanan, pakaian, ubat-ubatan yang mana bantuan ini telah lama disumbangkan tetapi bumi Palestin tetap tidak akan berubah malah sentiasa menjadi mangsa kekejaman Israel. Oleh yang sedemikian, tidak lain dan tidak bukan hanya dengan membuka pintu jihadlah dapat menyelesaikan masalah yang berlaku. Hanya dengan jihadlah dapat memastikan bumi Palestin benar-benar berada di bawah kuasa islam di Palestin iaitu Hamas.

Sebelum ini juga kita telah mendengar bahawa kesemua gerakan-gerakan islam diseluruh dunia akan bersatu tenaga untuk merampas kembali tanah Palestin yang dirampas secara haram oleh Israel. Moga-moga dengan penyatuan tersebut akan melahirkan panglima-panglima islam yang gagah berani seperti Salahuddin Al Ayubi, Thoriq B. Ziad, Imaduddin Zanki, serta yang lain-lain lagi.
.
Kita sentiasa merindui kelahiran Salahuddin Al Ayubi yang kedua agar bumi Palestin khasnya serta seluruh dunia amnya akan tunduk di bawah pemerintahan islam yang sebenar. Semoga dengan kelahiran pejuang-pejuang islam yang gagah perkasa itu nanti, akan mengembalikan semula sistem khilafah islamiyyah yang telah lama diidam-idamkan selama ini berikutan kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah yang mahsyur pada tahun 1924. Hanya dengan kuasa islamlah dapat mengembalikan keamanan di alam ini. Insyaallah…..!!!
Oleh :
Ustaz Arifsyah bin Abdullah Sani
Tahun 3, Kuliah Usuluddin,
Jabatan Dakwah,
Universiti al Azhar,
Kaherah

2 comments:

  1. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   
    Hubungi Says::+62 857 1997 9422
    Whatsapp::+62 857 1997 9422

    ReplyDelete
  2. Untuk bukti pencairan W / A: +6281617538564
    Nama ******* Neni Syahir
    kota: ******** Bandung
    jumlah pinjaman: ****** Rp5,5 miliar
    suku bunga: ******* 1%
    @Twitter ikuti sekarang: *********** @AasimahaLoan

    Saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. Saya tidak tahan lagi. 4 November 2019, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI PERUSAHAAN PINJAMAN, yang akhirnya membantu saya dengan pinjaman besar untuk membayar hutang bank saya. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu-ibu Muslim yang memberikan perusahaan pinjaman besar milik sendiri, pemilik pabrik dan individu pribadi untuk meningkatkan kehidupan dan bisnis mereka. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia. Jika Anda menginginkan pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka. Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammer di blog ini yang tidak memiliki situs web di peta Google,. perusahaan pinjaman resmi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN memberi saya pinjaman Rp5,5 miliar dengan tingkat bunga sangat rendah untuk 1% seiring dengan pinjaman berjangka dengan persetujuan cepat dan pencairan mendesak. Jika Anda menginginkan kapita investasi yang besar dan Anda ingin membayar hutang Anda, segera terapkan dan berbahagia seperti banyak orang di sini.
                                          Batas aplikasi di bawah ini

    E-mail: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...