Friday, March 15, 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024
Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024

KAHERAH, 17 & 18 FEBRUARI 2024 - Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir telah menganjurkan Kejohanan Piala KPIPM dan Piala An-Nisa’. Kejohanan Bola Jaring Piala An-Nisa’ telah diadakan pada 17 Februari di Padang Nadi Syabab, Hayyu Sadis manakala Kejohanan Futsal Piala KPIPM telah diadakan pada 18 Februari di Padang Champion, Hayyu Safarat.

Kejohanan Bola Jaring Piala An-Nisa’ bermula jam 9:30 pagi selepas majlis perasmian.  KPIPM telah menghantar 2 buah  pasukan iaitu "One Hit-Wonder" dan “ Geng Kluster”.Kumpulan tersebut dikendalikan oleh Ustazah Nur Najiah binti Mohd Azhar selaku pengurus pasukan “One Hit-Wonder” dan Ustazah Husna Farzana binti Ismail bagi pasukan “Geng Kluster”.Selain itu, turut hadir kumpulan daripada wakil MGBKAN iaitu “Bidadari Solehah MGB” dan kumpulan daripada wakil BKAN TAAKHI iaitu “ALPHA”.

Seterusnya, kejohanan ini diteruskan lagi dengan perlawanan di peringkat kumpulan,perlawanan peringkat penentuan tempat ketiga dan perlawanan akhir. Pasukan yang mendapat tempat keempat ialah “Bidadari Solehah MGB”, dan tempat ketiga ialah “Geng Kluster”. Seterusnya, pasukan “One Hit-Wonder” dan juga “Alpha” telah berjaya masuk ke perlawanan akhir. Dan Johan bagi Kejohanan Piala An-Nisa’ pada tahun ini adalah pasukan “One Hit-Wonder”.

Kejohanan ini berakhir pada jam 1.30 dan diakhiri dengan penyampaian hadiah kepada para pemenang,pengadil jemputan dan ahli medic.

Bagi Kejohanan Futsal Piala KPIPM pula bermula jam 8.30 pagi bermula dengan majlis perasmian. Kejohanan tersebut diteruskan dengan perlawanan peringkat kumpulan dan 8 pasukan berjaya mara ke peringkat suku akhir.

Perlawanan peringkat kalah mati disambung semula jam 1.00 petang.Terdapat 4 pasukan berjaya masuk ke peringkat separuh akhir iaitu DPM Tanta, Al Azraq,Al Ahly dan Salam City A.

Kemudian,perlawanan separuh akhir bermula jam 3.30 petang. Perlawanan pertama dimenangi oleh kumpulan Al Azraq. Perlawanan kedua dimenangi oleh Al Ahly. Kumpulan Al Azraq dan Al Ahly berjaya masuk ke peringkat akhir manakala kumpulan DPMT dan Salam City A bertemu di peringkat penentuan tempat ketiga. 

Selanjutnya,perlawanan penentuan tempat ketiga bermula jam 4.30petang. Perlawanan tersebut dimenangkan oleh kumpulan DPMT dengan sepakan penalti. Akhir sekali,perlawanan peringkat akhir antara Al Ahly dan Al Azraq berlangsung pada jam 5.00 petang. Kumpulan Al Ahly telah dinobatkan sebagai juara Piala KPIPM 2024.

Sehubungan itu,pihak KPIPM ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan Kejohanan Piala KPIPM dan Piala An-Nisa’ pada sesi ini.


#KPIPMKeluargaKita
#KeluargaKitaKitaJaga  
#BersamaBersatuJayakanUsulYDP 
#BersamaBersatuJayakanPembawaanKPIPM

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS 
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"


No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...