Friday, May 5, 2023

KENYATAAN RASMI | MAKLUMAN PENANGGUHAN PROGRAM KPIPM FASA 2

KENYATAAN RASMI | MAKLUMAN PENANGGUHAN PROGRAM KPIPM FASA 2
Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2022/2023

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Firman Allah SWT :

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ
Maksudmya: "Allah meninggikan darjat orang-orang yang beriman di antara kamu, dan orang-orang yang diberi ilmu pengetahuan ugama (dari kalangan kamu) - beberapa darjat. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang kamu lakukan" 

(Surah Al-Mujadalah, Ayat 11) 

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang telah mengurniakan kepada kita nikmat Iman dan Islam serta menjadikan kita sentiasa dalam naungan-Nya. Bertepatan dengan ayat al-quran daripada Surah al-Mujadalah, KPIPM sentiasa menitikberatkan berkaitan hal ehwal akademik ahlinya.

Sedia maklum, pihak Universiti al-Azhar telah mengumumkan tarikh bagi pelaksanaan imtihan bagi fasa yang kedua. 

Sehubungan itu, Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2022/2023 dengan ini memaklumkan bahawa bermula 5 Mei 2023 sebarang aktiviti atau program adalah ditangguhkan dengan pengecualian aktiviti yang berbentuk ilmiah, motivasi dan tarbiah sahaja. Hal ini sebagai..... memberi laluan kepada semua mahasiswa dan mahasiswi untuk membuat persiapan sebaiknya bagi menghadapi peperiksaan.

Oleh itu, KPIPM mengharapkan seluruh mahasiswa dan mahasiswi memanfaatkan ruang dan masa sebaiknya bagi mengulangkaji pelajaran.

Mudah-mudahan kita semua diberi kejayaan oleh Allah SWT.

Bittaufiq Wannajah! 

Muhammad Syafiq bin Zahari
Yang Dipertua
Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2022/2023

#KPIPMKeluargaKita 
#KeluargaKitaKitaJaga 
#BersamaBersatuJayakanPembawaanKPIPM 

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS 
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...