Tuesday, January 28, 2014

RIBAT MAHABBAH HEWI Meribat Kesatuan Ahli

Kaherah,21 Jan- Buat julung-julung kalinya HEWI KPIPM di bawah Biro Dakwah dan Tarbiah HEWI KPIPM sesi 2012/2013 telah mengadakan Ribat Mahabbah HEWI. Program Ribat Mahabbah HEWI KPIPM ini telah diadakan di Dewan Wisma Darul Ridzuan B bermula jam 10 malam sehinggalah jam 3.30 pagi.

Antara objektif yang telah digariskan adalah untuk merapatkan hubungan silaturrahim sesama ahli HEWI serta barisan pimpinan serta mengumpulkan seluruh ahli selepas selesai imtihan fasa satu. Selain itu, program ini dijalankan adalah untuk memperbaiki individu serta muhasabah diri terutamanya dari sudut dalaman atau rohani kepada yang lebih baik bagi membentuk individu generasi pembawa islam yang cemerlang.

Detik 10 malam, program dimulakan dengan sedikit tayangan video khas daripada Biro Dakwah dan Tarbiah HEWI KPIPM dan selepas itu diteruskan dengan slot muhasabah yang telah dikendalikan oleh Ustazah Norul Aimi Bt Mohamad Razi dan Ustazah Suyaibatul Aslamiah Bt Saad yang diberi tajuk Islah Nafsak Wad’u Ghairak dan di akhiri dengan bacaan surah Assajadah secara berjemaah. Pada keesokan harinya program bersambung dengan qiamullail jamai'e seawal jam 3.30 pagi dan solat subuh berjemaah.


"Jutaan terima kasih diucapkan kepada seluruh ahli HEWI yang hadir kerana sudi meluangkan sedikit masa dan memeriahkan program tarbiyah ini." ujar Ustazah Nurul Fadhillah Khairi, Ketua Biro Dakwah & Tarbiah HEWI KPIPM Sesi 2012/2013.

Sebelum berakhir, mutiara harapan daripada Ustazah NurHafsah Awalluddin selaku Ketua HEWI KPIPM sesi 2012/2013, "Semoga program-program seperti ini sedikit sebanyak dapat membentuk tarbiyah serta jati diri para akhawat selaku serikandi pejuang Islam dan meribat kesatuan ahli. In sha Allah".


No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...