Tuesday, February 23, 2010

Program ما أسعد النساء


KAHERAH - Program ما أسعد النساء di bawah anjuran Ketua Hewi telah diadakan pada 16 dan 17 Februari bertempat di Rumah Perak Wisma A.Tujuan program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran pentingnya wanita dalam Islam, mengeratkan hubungan silaturrahim di antara ahli dan memberi pendedahan tentang kesihatan wanita. Tentatif program bermula pada jam 9.30 pagi dengan dirasmikan oleh Ustazah Samihah Bt Abdullah, Naib Setiausaha(Unit Pendaftaran ) HEWI PMRAM 2009 . Antara pengisian menarik di dalam program tersebut adalah Klinik Hewi KPIPM yang disampaikan oleh Dr. Nattrah Bt Mohd Kamil, slot “ Alangkah Bahagianya Wanita ” disampaikan oleh Ustazah Nurul Izzati Farhana bt Mahadzir ,kaunter Medical Check up juga telah dibuka untuk peserta. Sambutan daripada ahli amat memberangsangkan. Selain itu, pihak penganjur juga mengambil inisiatif untuk memahirkan lagi penggunaan Bahasa Arab di kalangan ahli dengan mengadakan aktiviti menonton, memahami dan menjawab soalan melalui tayangan Bahasa Arab. Slot ’ The Excellent Women’ diperkenalkan untuk mencungkil bakat peserta dalam menguruskan wang dengan bijak dan menguji keprihatinan peserta terhadap barangan boikot dan syubhah.
Hari kedua pula diadakan perlawanan bola jaring diantara kumpulan ( Piala Mahabbah ) dan sukaneka yang bertempat di Hadiqah Athfal Hayyu Thamin. Majlis Penutup dan penyampaian hadiah diteruskan setelah selesai semua acara.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...