Tuesday, January 10, 2012

Situasi Di Syria : PMRAM Terus Berhubung Dengan PPMS



KAHERAH, 10 Jan - Situasi di Syria kini semakin melarat dengan bilangan terkini bahawa kematian rakyat Syria yang terlibat dalam demontrasi semakin meninggi. Ekoran itu, isu semasa yang berlaku di Syria menjadi tumpuan seluruh masyarakat Islam khususnya di seluruh dunia.

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) juga tidak terlepas dalam mendapatkan isu-isu terkini di Syria serta sentiasa mengebahkannya kepada mahasiswa/wi Islam Malaysia di Mesir melalui Unit Kemanusiaan di dalam blog rasminya www.map2care.blogspot.com.

Hal ini merupakan salah satu pembawakan PMRAM bagi memastikan ahli PMRAM akan terus cakna isu semasa umat Islam mengenai apa yang berlaku. Bahkan dalam masa yang sama, PMRAM terus menyebarkan maklumat semasa berkenaan isu umat Islam di Palestin.

Ekoran situasi terkini di Syria, Presiden PMRAM, Saudara Muhammad Zuhaili Saiman telah berhubung dengan Pemangku Presiden Persatuan Pelajar Malaysia Syria (PPMS), Saudara Anwar Majdi bagi mendapatkan laporan keselamatan khusus berkenaan mahasiswa Malaysia di Syria.

Dalam perbualan tersebut, Pemangku Presiden PPMS menyatakan bahawa keadaan mahasiswa Malaysia di Syria masih dalam keadaan yang selamat dan pengajian mereka masih diteruskan seperti biasa. Namun mereka diminta untuk terus berhati-hati terutama pada Hari Jumaat, kerana rakyat Syria akan mengadakan demontrasi pada setiap Hari Jumaat.

Selain itu juga, beliau memaklumkan bahawa tempoh pentadbiran bagi PPMS kini dilanjutkan ekoran situasi yang tidak menentu ini. Dan kini, pihak PPMS menunggu hari yang sesuai dan teknikal yang sesuai bagi menggantikan pentadbiran yang sedia ada.

"PMRAM akan terus memberikan bantuan sekadar yang termampu kepada pihak PPMS dalam setiap bantuan yang diminta. PMRAM juga meminta agar pihak PPMS terus tabah dengan situasi di tempat mereka sekarang serta terus menjadi persatuan induk di sana dalam menjaga kebajikan mahasiswa Islam Malaysia di Syria," jelas Presiden PMRAM.

Pihak PPMS akan sentiasa memberikan kerjasama penuh untuk menyatakan laporan semasa berkaitan mereka kepada PMRAM. Segala permasalahan yang besar akan dimaklumkan kepada PMRAM yang menjadi Ketua bagi Solidariti Mahasiswa Timur Tengah (SMATT) dan juga dengan rakan-rakan SMATT yang lain.

Sumber :pmram.org

1 comment:


  1. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...