Monday, February 27, 2012

Polis Penjajah: Rempuhan Ke Al-Aqsa Akan Diteruskan



BAITULMAQDIS - Kata seorang pegawai polis penjajah, Niso Shuham di BaitulMaqdis(Al-Quds) hari ini bahawa rempuhan masuk ke perkarangan Masjid Al-Aqsa akan diteruskan pada hari-hari akan datang. Niso menyifatkan rempuhan-rempuhan masuk seperti ini adalah 'kunjungan-kunjungan bebas'.
________________________________________
Baca lagi:
Unit khas penjajah rempuh masuk ke halaman Al-Aqsa
Pelampau rempuh masuk ke halaman Al-Aqsa

________________________________________

Dari sudut lain, Yayasan Al-Aqsa dalam garisan 1948(jajahan 1948/garisan hijau) memberi peringatan berhubung perkembangan dari kenyataan seumpama ini.

Yayasan Al-Aqsa dalam kenyataannya berkata, kenyataan ini membawa maksud tujuan yang bahaya. Tambahan pula, penjajah nekad meneruskan tentangannya ke atas Masjid Al-Aqsa sepertimana yang berlaku dalam dua minggu ini. Demikian itu, Yayasan Al-Aqsa menilai jika apa-apa perkara yang menimpa Masjid Al-Aqsa, penjajahlah yang mesti dipertanggungjawabkan.

Menurut kenyataan itu, penjajah sememangnya menghalang beberapa orang pemuda Palestin dari memasuki Al-Aqsa khususnya pelajar-pelajar yang terlibat dalam program '
مساطب العلم' serta menahan kad pengenalan sebahagian besar dari pelajar-pelajar berkenaan sama ada pelajar lelaki dan perempuan. Tambahan lagi, sebilangan pelajar perempuan yang terlibat dalam program berkenaan juga tidak dibenarkan masuk.

Pun begitu, menurut Yayasan Al-Aqsa, penjajah telah membenarkan satu kumpulan yang terdiri dari 30 anggota perisik penjajah memasuki dan meninjau dalam perkarangan Masjid Al-Aqsa diiringi pegawai dan anggota polis penjajah. hari ini. Berikutan itu, tujuh warga haram Israel turut dibenarkan masuk secara individu.

sumber : map2street

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...