Monday, February 27, 2012

Penjanaan Akademik Teras Kekuatan



KAHERAH, 26 Feb - " Kecemerlangan Akademik Sebagai Senjata Utama" merupakan salah satu subtopik didalamucapan dasar Presiden PMRAM menunjukkan kepentingan akademik adalah aspek yang ditekankan oleh PMRAM.

Sehubungan dengan itu, PMRAM mengharapkan kepada semua mahasiswa Islam untuk terus bersemangat menuntutilmu agar mampu menjana generasi ilmuwan berkualiti.

Pengajian semester kedua bagi Universiti Al-Azhar telah bermula, teruskan berusaha untuk mencapai kejayaandalam memartabatkan ilmu semaksima yang mungkin.

Aspek pendidikan adalah tunjang ketamadunan sesebuah bangsa apabila nilai pencapaian akademik cemerlang maka sudah pasti mampu melahirkangenerasi intelektual dan rabbani.

Medium lapangan disajikan oleh PMRAM kini merangkumi segala sudut namun ianya akan terlaksana sekiranya mahasiswa Islam dapat memanfaatkansebaik mungkin peluang yang ada.

Antaranya Madrasah Imam Syafie', Madrasah Saidatina Aisyah, Diskusi dan Pembentangan Kertas Kerja, Kelas Tafaqquh dan Kelas Intensif .

Medium ini sebagai mekanisma kepada seluruh mahasiswa Islam untuk dimanfaatkan sebaiknya sepanjang keberadaan di bumi Anbiya' ini.

Barisan kepimpinan PMRAM Pusat mendoakan agar kita diberikan kekuatan dalam menuntut ilmu dan istiqamah dalam setiap gerak kerja demikebaikan Islam bukan kepentingan lain.

" PMRAM sentiasa menyediakan platform terbaik dalam memastikan kecemerlangan akademik dipertingkatkan dan sekaligus dapat berbakti kepadaagama, masyarakat dan negara" ujar Saudara Ahmad Daniel bin Mohmad Hasan selaku Ketua Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM 2011 ketika dihubungi .

Sumber : pmram.org

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...