Wednesday, September 28, 2011

Yeop FC Mencipta Sejarah Di Kejohanan MASCUP '11



KAHERAH, 28 Sept - Kejohanan bola sepak 9 sebelah MASCUP ‘11 di bawah anjuran Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir yang telah diadakan di padang sukan Tajammuk Awwal.
Pertandingan tersebut diadakan selama 4 hari berturut-turut. Pada hari pertama hingga hari ketiga, berlangsungnya perlawanan peringkat kumpulan. Sebanyak 22 pasukan mengambil bahagian di dalam kejohanan tersebut.

Hasil perlawanan di peringkat kumpulan, hanya 8 pasukan sahaja yang dapat memasuki ke peringkat suku akhir iaitu peringkat kalah keluar. Pasukan tersebut adalah pasukan yang berjaya mendapat tempat pertama dan kedua di dalam kumpulan masing-masing. Antara pasukan tersebut adalah Kelantan, Perlis, Selangor, Kedah, Perubatan 1, Zaqaziq, Mansurah dan Perak.





Pada suku akhir yg ketiga di mana Kelantan berjaya menewaskan Zaqaziq dengan jaringan 2 gol tanpa balas,seterusnye melayakkan Kelantan untuk masuk ke peringkat separuh akhir.Manakal perlawanan di antara Perak dan Selangor berkongsi dengan jaringan 1 berbalas 1,namun perlawanan diheret kepada masa tambahan.Tiada gol yang dapat di hasilkan bagi kedua-dua pasukan sehingga wisel penamat. Akhirnya pasukan Perak (Yeop FC) berjaya melayakkan pasukan mereka ke tempat separuh akhir setelah berjaya memenangi perlawanan tersebut melalui sepakan penalti yang berkesudahan dengan jaringan 3-1.

Pada peringkat separuh akhir, pertemuan di antara Kedah menentang perubatan 1. Perlawanan tersebut memihak kepada pasukan Kedah. Di mana Kedah berjaya menewaskan Perubatan 1 dengan jaringan 1 gol tanpa balas. Jaringan yang dilakukan oleh penyerang Kedah pada minit-minit akhir membuatkan Kedah mendapatkan tempat di perlawanan akhir. Manakala 1 lagi perlawanan di peringkat separuh akhir, menemukan pasukan Kelantan dan Perak. Pertemuan yang dihadiri hampir 200 penyokong dari negeri masing-masing. Perlawanan yang berkesudahan 2-1 yang berjaya dimenangi pasukan Kelantan, seterusnya melayakkan pasukan Kelantan dapat beraksi di peringkat akhir menentang kedah.





Pada pertemuan bagi merebut tempat ketiga, pasukan Perak (Yeop FC) berjaya menewaskan pasukan Perubatan 1 dengan jaringan 1-0. Pada pertemuan tersebut, Presiden PMRAM Ust Zuhaili bin Saiman turut menyaksikan dan memberi semangat kepada kedua-dua pasukan. Perak hanya berpuas hati mendapat tempat ketiga.

Gelaran Juara MASCUP ‘11 milik Kelantan lagi. Di mana Kelantan berjaya menewaskan pasukan Kedah dengan memenangi melalui tendangan sepakan penalti. Kedah hanya akur menduduki tempat kedua pada kejohanan MASCUP ‘11.

No comments:

Post a Comment

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...