Wednesday, July 27, 2011

Berjaya : Tahniah Kepada Pelajar Matrikulasi


Pada tahun ini kita telah digemparkan dengan satu isu pelajar Malaysia lemah dalam menguasai bahasa Arab dan ramai dikalangan pelajar baru gagal dalam ujian kelayakan ke Universiti al-Azhar, khususnya pelajar Perak. Sekaligus mengubah landskap pendidikan pelajar baru pada tahun ini. Tetapi apa yang terjadi sebaliknya.

Kami pihak persatuan mengucapkan tahniah kepada pelajar yang telah mengikuti markaz lughah, penantian mereka selama setahun akhirnya membuahkan hasil dengan berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan baru-baru ini. Sekaligus menempatkan mereka dikerusi kuliah Universiti al-Azhar sebenar.

Semangat mereka yang begitu kental dan tidak pernah mengenal erti putus asa memang sepatutnya dipuji oleh mahasiswa/wi yang lain. Walaupun kedatangan ke kuliah mereka adalah diwajibkan namun komitmen mereka terhadap persatuan adalah amat membanggakan. Setiap program mahupun kelas-kelas tafaqquh yang telah diatur oleh pihak persatuan mereka sentiasa mengambil tempat di hadapan.

Walaupun ada dua tiga orang yang didefinasikan gagal oleh pihak pengurusan markaz, sebenarnya mereka juga adalah orang yang berjaya kerana mereka juga telah menempah tiket untuk memasuki Universiti al-Azhar yang mereka cita-citakan. Cuma mereka diwajibkan mengikuti khusus Daurah Saifiah selama 40 hari.

Semangat mereka boleh dijadikan contoh terbaik kepada mahasiswa baru yang ingin melanjutkan pengajian ke al-Azhar selepas ini. Semoga Allah memberikan mereka kekuatan dan thabat dalam menuntut ilmu di bumi anbiya’ ini. Pihak persatuan juga mengharapkan supaya mereka dapat mengekalkan keputusan yang cemerlang ini setelah mereka belajar di Universiti al-Azhar nanti. Sekaligus menolak dakwaan pihak tertentu yang mengatakan pelajar Mesir lemah berbahasa Arab dan malas ke kuliah.

1 comment:

  1. KABAR BAIK,
    SEMUA PINJAMAN GLOBAL, inilah satu-satunya perusahaan pinjaman Asli yang diakreditasi oleh BANK DUNIA, Kami akan mengubah hidup Anda menjadi lebih baik, perusahaan pinjaman, Diberikan dan Berlisensi untuk menawarkan pinjaman kepada individu, perusahaan swasta dan orang yang membutuhkan bantuan keuangan dalam tunjangan tingkat rendah sebanyak 2% dan Kami menerima pinjaman dalam bentuk apa pun.

    Di sini, di SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, akan membuat yang terbaik dari penghormatan kami kepada semua pelamar yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan Kami dalam kesepakatan bisnis ini karena perusahaan kami akan memastikan pinjaman Anda sampai kepada Anda, jika itu tidak juga berakhir di sana, kami memiliki tim ekspatriat yang memahami undang-undang investasi, mereka akan membantu Anda, memberi Anda tips yang akan membantu Anda mengelola investasi tempat Anda menanamkan pinjaman, sehingga Anda tidak pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda dan penawaran luar biasa ini disertai dengan pinjaman Anda dan tidak dikenakan biaya, Hubungi kami hari ini melalui email allglobalgrantloan @ gmail.com


    HUBUNGI KAMI.....
    +1 (412) 8513844
    allglobalgrantloan@gmail.com

    ReplyDelete

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...