Sunday, February 21, 2010

Majlis Akad Nikah


Kaherah 14 Febuari-Sepasang mempelai selamat diijabkabulkan pada majlis yang diadakan di Dewan Syeikh Sya’rawi wisma Darul Ridzuan. Pasangan Mohd Al Hafidz b Ramli dan Sharifah Syaeirah binti Syed Safian diijabkabulkan oleh pegawai Negeri Johor iaitu ust Hanif.

Majlis yang bermula pada pukul 10.30 pagi ini turut dihadiri oleh Encik Zainuddin selaku wakil dari Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah,seluruh barisan Ahli Jawatankuasa Tabdir KPIPM sesi 2009/2010 serta sahabat terdekat pasangan pengantin terbabit.

Majlis dimulakan dengan bacaan Ummul Kitab seterusnya dengan khutbah nikah yang berlangsung selama 10 minit. Majlis akad nikah ini sempurna dengan hanya sekali lafaz sahaja dari pihak lelaki dengan senaskah Al-Quran menjadi mahar perkahwinan mereka. Majlis seterusnya diteruskan dengan acara bergambar untuk kedua-dua belah pihak. Para hadirin seterusnya menjamu selera.

Majlis serba ringkas ini berakhir pada pukul 11.30 pagi.kenduri untuk meraikan pasangan ini akan diadakan pada keesokkan harinya. Para Ahli KPIPM dijemput hadir beramai-ramai bagi meraikan pasangan pengantin ini. Jamuan makan akan bermula pada pukul 12.00 tengah hari dan akan berakhir pada pukul 4.00ptg.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...