Sunday, February 14, 2010

Daurah Thaqafiah Mendapat Sambutan

6 Febuari KAHERAH-Daurah Thaqafah sempena Cuti Imtihan musim sejuk telah selesai diadakan.Program dibawah kelolaan Biro pelajaran dan Ilmiah ini telah berlangsung bermula pada 6 – 13 februari.

Alhamdulilah untuk program kali ini, pihak Biro Pelajaran dan Ilmiah telah berjaya mengkhatamkan kitab تعليم المتعلم طريق التعلمkarangan الامام برهان الاسلام الزرنوجي dan juga matan سفينة الصلاة yang dibimbing oleh ust Mohd Nazrul b Nasir serta kitab الوجيز في شرح القواعد الفقهية karangan الدكتور عبد الكريم زيدان yang dibimbing oleh ust Helimy b Aris.

Program yang berlangsung selama seminggu ini dibahagikan kepada dua sesi iaitu sesi pagi yang bermula pada pukul 8.00 pagi dan sesi kedua yang bermula selepas solat maghrib. Daurah yang diadakan pada kali ini telah menarik minat hampir seratus orang mahasiswa dan mahasiswi samada dari dirasah islamiah sendiri dan juga mahasiswa dan mahasiswi perubatan.

Biro pelajaran dan Ilmiah telah mengambil inisiatif dengan menjual kitab-kitab yang terlibat untuk program ini dan membuat rakaman sepanjang proses pengajian berlansung untuk kemudahan dan keselesaan bagi mereka yang hadir.

Jesteru itu, pihak Biro pelajaran dan Ilmiah mngucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan kepada tenaga pengajar yang sudi untuk meluangkan masa dan tenaga untuk menjayakan program ini. Kepada mereka yang hadir, pihak KPIPM meminta maaf atas segala kekurangan yang berlaku sepanjang program berlangsung.

Semoga dengan apa yang telah kita perolehi ini mampu membantu kita di dalam menghidupkan kembali suasana menuntut ilmu selepas mana kita menumpukan segenap perhatian kita terhadap imtihan yang telah selesai.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...