Thursday, November 11, 2010

Majlis Ramah Mesra bersama Ybhg. Dr.Syed Omar Syarifuddin Bin Syed Ikhsan



Kaherah,8 November- Biro Dakwah dan Tarbiah telah mengadakan Majlis Ramah Mesra bersama Ybhg. Dr.Syed Omar Syarifuddin Bin Syed Ikhsan,Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak. Kehadiran beliau juga ditemani oleh Ybhg. Encik Abdul Nazri Bin Hassan,Penolong Pegawai Tadbir Bahagian Khidmat Pengurusan, Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak.

Majlis yang berlangsung di Dewan Syeikh Sya’rawi,Wisma Darul Ridzuan A itu,mendapat perhatian ramai dengan melihatkan kehadiran ahli yang memenuhi dewan pada malam tersebut.

“Saya juga sama seperti tuan-tuan sekalian yang mana pernah belajar di negeri orang dan saya cukup memahami keadaan tuan-tuan di sini”. Beliau menceritakan detik-detik kesusahan dalam meniti arus pembelajarannya dahulu. Yang mana beliau berjaya melangkah hingga ke peringkat PhD di United Kingdom.



“Kalau kita nak berjaya,Insya Allah kita akan berikan kita berjaya, yang penting jangan cepat putus asa sekalipun kita gagal sekali”. Ucap beliau lagi memberikan semangat dan kata-kata perangsang kepada semua yang hadir.

Semua hadirin memberikan penumpuan yang baik semasa ucapan diberikan. “Saya cukup memuji pihak persatuan pelajar (KPIPM) dalam usaha untuk memastikan kebajikan anak-anak Perak khususnya dengan menubuh tabung Ithar. This is a good thing”. Puji beliau semasa menjawab beberapa persoalan yang dilontarkan.


Pihak persatuan mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian menjenguk anak ­­-anak Perak di sini dan kami juga mengalu-alukan kedatangan delegasi di masa akan datang dalam memastikan hubungan baik dapat terus kita jalinkan.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...