Sunday, April 4, 2010

Solat Jenazah Dan Pengebumian Ditangguh Esok




4 APRIL - Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir memberitahu bahawa pengurusan untuk mengeluarkan jenazah daripada pihak Hospital Zahra mengalami masalah.

"Semua urusan jenazah dan pengebumian akan ditangguhkan esok" katanya.

Kemalangan yang berlaku pada 11.10 pagi tadi, berakhir dengan kematian Allahyarham Muhammad Hafizul Husna bin Salehuddin, mahasiswa Kuliah Bahasa Arab, tahun 3, Universiti al Azhar, Kaherah.

Sehingga jam 7 malam tadi, tasrih daripada pihak polis untuk mengeluarkan jenazah masih lagi belum dapat dikeluarkan, menyebabkan ia terpaksa ditangguhkan esok.

Selepas maghrib tadi, di Wisma Darul Ridzuan telah diadakan Majlis Bacaan Yassin dengan dikendalikan oleh Ustaz Ibnu Abbas bin Azizuddin, Ketua Biro Dakwah dan Tarbiah.

Pada jam 9 malam, beberapa orang saksi telah dipanggil oleh Yang Dipertua KPIPM, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir untuk pihak persatuan membuat laporan, untuk diserahkan ke Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah, Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir dan Jabatan Pendaftaran Malaysia.

"Maklumat untuk solat jenazah pada esok hari akan dimaklumkan kemudian", katanya.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...