Monday, April 5, 2010

Majlis Bacaan Yasin Dan Tahlil Mendapat Sambutan


5 APRIL - Dingin kehilangan Allahyarham Mohammad Hafizul Husna bin Mohamad Salehuddin masih lagi terasa. Sepertimana yang telah dirancang, Biro Dakwah dan Tarbiah telah mengadakan Majlis Bacaan Yasin dan Tahlil untuk disedekahkan kepada Allahyarham.

Pada jam 6.25 malam, selepas Solat Magrib sudah kedengaran selawat dan burdah yang dialunkan oleh Ketua Biro Dakwah dan Tarbiah, Ustaz Ibnu Abbas bin Azizuddin. Pada jam 6.44 malam, Majlis Bacaan Yasin telah dimulakan dengan diketuai oleh beliau sendiri, dan disambung pula dengan Tahlil.

Setelah azan isya dilaungkan, semua hadirin mendirikan Solat Isya berjemaah, dengan diimamkan oleh Ustaz Hairul Nizam bin Mat Husin.

Setelah selesai Solat Isya, semua hadirin menikmati jamuan. Majlis ini dihadiri lebih dari 100 orang dari pelbagai negeri dan cawangan.

Yang Dipertua, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang membantu, dan hadirin dalam menyedekahkan pahala untuk Allahyarham.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...