Tuesday, April 6, 2010

Pembaikpulihan Bilik Nombor 3 Hampir Siap



6 APRIL - Pada 27 Mac lalu berlaku satu insiden yang tidak diduga. Sebahagian besar kepingan cat dan simen di bahagian atap bilik depan rumah 3, Wisma Darul Ridzuan A, runtuh.

Alhamdulillah, insiden ini tidak menyebabkan sebarang kecederaan, kerana kebetulan pada waktu tersebut, semua penghuni bilik tidak berada di dalam bilik tersebut.

Sejurus selepas itu, Yang Dipertua, Ustaz Khairul Asyraf segera memaklumkan perkara tersebut kepada pihak kontraktor Syarikat al Attal.

Pada keesokan harinya, wakil daripada syarikat terbabit datang untuk melihat tempat kejadian, dan mengadakan sedikit perbincangan dengan pihak persatuan yang dihadiri oleh Yang Dipertua, Timbalan Yang Dipertua, Ustaz Syamsul Arif bin Mat Daud dan Ustaz Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil.

Pada 29 Mac, wakil daripada syarikat terbabit datang buat kali kedua untuk membuat perbincangan dengan pihak persatuan untuk menilai dan meneliti beberapa kawasan yang dijangka akan mengalami kerosakan yang sama.

Dalam masa yang sama, syarikat terbabit telah menghantar beberapa orang pekerja untuk memulakan gerak kerja membaik pulih keadaan.

Sehingga hari ini, kerja-kerja pembaik pulihan masih diteruskan dan telah selesai sebanyak 90 %.

Ustaz Muhammad Amin bin Abd Rahman, Timbalan Yang Dipertua memberitahu media bahawa insiden ini bukanlah kali pertama, bahkan sebelum ini pernah terjadi. Pada 25 Februari, Wisma Darul Ridzuan A mengalami kebocoran yang teruk di tingkat paling atas.

"Ia menyebabkan sebahagian maktabah dan pejabat dipenuhi dengan air akibat daripada kebocoran yang berlaku. Perkara ini juga telah diselesaikan oleh syarikat terbabit baru-baru ini", katanya.

Yang Dipertua, Ustaz Khairul Asyraf bin Mohd Khir meminta kepada semua ahli KPIPM untuk melaporkan kepada Biro Perumahan atau pihak terbabit tentang kerosakan yang dialami.

Semua laporan-laporan ini akan diserahkan kepada Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) dan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIAMPk)

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...