Saturday, April 3, 2010

Kelas Tafaqquh Di Wisma Darul Ridzuan


31 MAC - Hari ini, Kelas Tafaqquh masih lagi berjalan seperti biasa. Antara kelas-kelas tersebut ialah, Pengajian Kitab Taqriratus Sadidah, yang diajar oleh Ustaz Shahrian bin Hazime, at Tibyan Fi Adabi Hamlatil Quran yang diajar oleh Ustaz Mohd Azrul bin Ismail, dan beberapa buah kitab yang diajar oleh Habib Omar.

Kelas pada 31 Mac, ialah Pengajian Taqriratus Sadidah, yang telah bermula selepas Maghrib, sehingga menjangkau sedikit daripada waktu Isya.

Ustaz Muhammad Firdaus bin Aznan berkata bahawa beliau belum merancang untuk menambah pengajian tafaqquh di sebelah malam. Memadai dengan 3 kelas ini. Cuma, kelas yang berbentuk daurah sudah dirancang dan akan dilaksanakan pada cuti Fasa Kedua nanti.

Biro Pelajaran dan Ilmiah telah mengadakan Daurah 2 kitab sebelum ini, iaitu pada cuti Fasa Pertama. Kitab-kitab tersebut ialah, al Wajiz Fi Qawa'id al Fiqhiyyah karangan Dr Abdul Karim Zaidan, yang diajar oleh Ustaz Helmi Aris, dan kitab Ta'limul Muta'allim yang diajar oleh Ustaz Mohd Nazrul Nasir.

"Untuk musim peperiksaan, Biro Pelajaran akan lebih memberikan penumpuan kepada Kelas Tutorial, dan Kelas Tafaqquh akan ditangguhkan satu hari nanti, apabila dimaklumkan oleh PMRAM", katanya.

"Alhamdulillah, setakat ini kelas tutorial sangat menggalakkan samada di peringkat KPIPM, mahupun di peringkat PMRAM sendiri", katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...