Tuesday, September 21, 2010

Wisma Darul Ridzuan A dikunjungi pelajar perubatan JPA


KAHERAH, 20 September – Yang DiPertua KPIPM,saudara Khairul Ashraf bin Mohd Khir menyifatkan bahawa slot bersama BKAN bagi mahasiswa/wi perubatan tajaan JPA pada tahun ini perlu diteruskan. “Program seperti ini dapat memastikan agar semua mahasiswa/wi perubatan yang baru tiba di bumi mesir ini mengenali fungsi BKAN itu sendiri”. Kata beliau kepada wartawan blog.

Seramai 6 orang mahasiswa/wi perubatan yang berstatus anak Perak di bawah tajaan JPA pada tahun ini tiba di bumi Mesir. Wartawan blog dimaklumkan bahawa mereka akan mengikuti PSMB ’10 yang bertempat di Dewan Malaysia Abbasiyyah Kaherah,Arma dari 19 hb hingga 22 September ini.

Di dalam sesi penerangan mengenai KPIPM kepada mereka,turut hadir bersama beberapa AJK dan AJK HEWI yang lain. Majlis ini dipimpin oleh Setiausaha Agung,saudara Ibnu Abbas bin Azizuddin yang bermula pada jam 6.00 petang. YDP KPIPM,saudara Khairul Ashraf bin Mohd Khir pula mengambil alih majlis dalam menerangkan fungsi KPIPM di bumi anbiya’ ini.

“KPIPM adalah merupakan satu persatuan yang menaungi seluruh anak Perak di bumi Mesir bagi menjaga dan memastikan kebajikan anak-anak Perak di sini terjamin”. Ucap beliau dalam sesi penerangan tersebut.

Setelah selesai penerangan mengenai KPIPM diberikan,sesi pertanyaan dibuka untuk semua bagi memastikan segala kemusykilan terlerai. Samada mengenai Mesir secara amnya atau mengenai KPIPM itu sendiri. Pelbagai persoalan yang timbul dan dijawab oleh YDP KPIPM dan sekaligus merungkai permasalahan yang ada.

“KPIPM ini juga adalah merupakan ibu dan ayah kalian di sini. Yang mana segala masalah boleh dikongsi dan diselesaikan bersama”. Kata beliau bagi merasakan kebersamaan KPIPM di dalam apa jua keadaan sekalipun.

Suasana majlis tersebut diadakan dalam keadaan santai tanpa perasaan kekok dalam berinteraksi serta bertukar-tukar pendapat. Moga-moga majlis yang berakhir pada waktu Maghrib itu menjadi titik permulaan kepada anak Perak perubatan untuk bersama-sama dengan KPIPM untuk membina ikatan ukhuwah sesama kita.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...