Friday, September 17, 2010

Program CEMERLANG '10 berjaya



14 September 2010 – Hari ini merupakan hari raya AidilFitri yang kelima. Dan merupakan hari sambutan perayaan bagi PMRAM cawangan Perak. Program yang diberi nama CEMERLANG ’10 ini telah dirancang sejak sebulan yang lalu ini. Program CEMERLANG ’10 merupakan akronim daripada Cahaya AidilFitri danAnugerah Cemerlang. Program bermula seawal jam 7.00 pagi dengan gotong-royong memasak dan melihatkan ramai ahli turut bersama dalam gotong-royong ini.

Selesai memasak,acara perarakan pengantin pula menjadi tumpuan semua yang hadir di perkarangan Rumah Perak A. Pengantin dipersembahkan dengan pertunjukan pencak silat daripada ahli KPIPM. Para pengantin seterusnya menjamu selera di bilik VIP.

Majlis jamuan hari raya diteruskan dengan kehadiran semua tetamu jemputan dan para VIP. Presiden dan beberapa Badan Pengurus PMRAM juga turut meluangkan masa untuk hadir bersama. Tidak ketinggalan ahli KPIPM yang dari muhafazah juga turut hadir memeriahkan majlis. Jamuan berakhir pada jam 4.30 petang bagi memberi ruang kepada persiapan majlis bagi sesi acara malam pula.

Pada sebelah malamnya pula,lebih tertumpu kepada aturcara anugerah mahasiswa/wi dan graduan/ita yang cemerlang pada peperiksaan lalu. Majlis perasmian yang pada awalnya dirancang akan dirasmikan oleh Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) iaitu Prof. Madya Dr. Jamil B. Hashim. Namun beliau tidak dapat hadir dan digantikan oleh En. Khairi B. Jalalluddin,Atase Pendidikan (Akademik).

Majlis perasmian berlangsung sejurus beberapa minit selepas solat Maghrib. Turut hadir di dalam majlis perasmian tersebut Presiden PMRAM 2010,Yang DiPertua KPIPM 2010/2011,Pegawai HEP Perak dan Pengarah Program CEMERLANG ‘10.

Sejurus tamat majlis perasmian,acara pelancaran kempen biro KPIPM sesi 2010/2011 yang telah disempurnakan oleh Yang DiPertua KPIPM sendiri. Semoga segala kempen yang dijalankan dapat direalisasikan kita bersama.

Kemudian majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah dan anugerah kepada mahasiswa/i dan graduan/ita yang berjaya. Pada tahun ini dapat dilihat bahawa pencapaian kecemerlangan ahli KPIPM meningkat berbanding tahun sebelumnya. Ini terbukti dengan ramai ahli KPIPM menerima anugerah pada malam tersebut.

Setelah selesai menyaksikan penyerahan anugerah,para hadirin dihidangkan dengan beberapa persembahan. Antaranya dikir barat,tarian dabus,nasyid dan slide show dari Unit Hisbah. Dilihat semua hadirin terhibur dengan segala sajian yang diberikan. Majlis diakhiri dengan jamuan makan sebelum semua bersurai.

Kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang menjayakan majlis pada malam tersebut,samada secara langsung atau tidak langsung. Terutamanya kepada AJK pelaksana yang bertungkus-lumus dalam memastikan semua berjalan dengan baik.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...