Friday, May 8, 2009

Program Mingguan dan Qiamullail Perdana

KAHERAH, 7 MEI - Hari ini, Biro Dakwah dan Tarbiah telah mengadakan program Bacaan Yasin dan Tazkirah Mingguan. Seperti kebiasaan, setiap malam Khamis, BDT akan mengadakan Bacaan Yasin dan Tazkirah.

Pada 7 Mei, Bacaan Yasin dipimpin oleh Us Mohd Faiz bin Hassan. Setelah selesai bacaan Yasin, ditambah dengan tazkirah yang disampaikan oleh Us Muhammad Amin bin Abdul Rahman. Selesai tazkirah tersebut, Yang Dipertua, Muhammad Mujahid bin Mohammad Fadzil memberikan sedikit maklumat berkaitan dengan persediaan mahasiswa untuk berhadapan dengan masyarakat Malaysia.

Selesai daripada taklimat tersebut, Solat Isya berjemaah didirikan, dan ditambah selepas itu Solat Sunat Hifzi. Solat Sunat Hifzi pada malam ini telah diimamkan oleh Us Zulhafeez bin Ahmad Zahidi.

Pada keesokan harinya, Qiamullail Perdana diadakan sempena peperiksaan yang bakal kunjung tiba. Solat Tahajjud dan Taubat diimamkan oleh Us Khairul Asyraf bin Khir, manakala Solat Hajat dan Witir diimamkan oleh Yang Dipertua sendiri.

Setelah selesai berqiamullail, Solat Subuh berjemaah didirikan seperti biasa, dan disusuli dengan tazkirah yang disampaikan oleh Ust Farhana binti Ali. Seperti biasa juga, Risalah al Wasatiah turut diedarkan kepada semua yang hadir.

Kehadiran ahli dalam program ini sekitar 50 orang. YDP mengharapkn bahawa semua ahli di Kaherah terutamanya dapat bersama dalam program mingguan ini.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...