Saturday, February 15, 2014

Simfoni Kasih: Mengikat Ukhuwah Mahasiswa Baru

Kaherah, 13 Februari 2014 – Kemeriahan Program Unit Sambutan Mahasiswa Baru KPIPM 2013 (USMB ’13) akhirnya disudahi dengan Program Simfoni Kasih. Program yang bertujuan untuk mengikat ukhuwah dikalangan mahasiswa baru ini diadakan dengan pelbagai aktiviti dan persembahan yang menarik. Antara tetamu yang hadir pada malam tersebut ialah Ustaz Amirul Fahmi Bin Zulkefli, Pengarah USMB KPIPM 2013 dan Ustaz Hanif Bin Abdullah selaku Yang Dipertua KPIPM Sesi 2012/2013 merangkap perasmi bagi penutupan program USMB KPIPM 2013.

Aktiviti yang dijalankan adalah persembahan daripada setiap kumpulan usrah mahasiswa baru iaitu antaranya persembahan nasyid, pentomen, puisidra, tarian dabus dan dikir barat. Rata-rata persembahan yang dipamerkan oleh mereka sangat bertenaga dan menghiburkan. Dua orang hos yang diamanahkan untuk mengendalikan program tersebut iaitu Ustaz Akmal Ahmad dan Ustaz Haziq Muqri memeriahkan lagi suasana program tersebut dengan gelagat dan ragam mereka yang melucukan.

Selesai persembahan, program diteruskan lagi dengan penyampaian hadiah penghargaan sempena USMB 2013. Antara penghargaan yang diberikan bagi kali ini adalah Anugerah Usrah Terbaik, Anugerah Mahasiswa Tunas Harapan dan penghargaan kepada musyrif USMB 2013. Dalam penyampaian anugerah tersebut, Ustaz Abdul Hakim Bin Mustafa dianugerahkan sebagai Mahasiswa Tunas Harapan manakala Ustazah Nurul Amirah Binti Zulkifli dianugerahkan sebagai Mahasiswi Tunas Harapan.


“Peringkat kami mengharapkan ukhuwah di antara mahasiswa baru tidak terhenti disini. Jadikan program ini sebagai satu kenangan manis yang akan diingati sampai bila-bila.” Kata Ustaz Muhammad Hanif Bin Abdullah, selaku Yang Dipertua KPIPM bagi sesi ini.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...