Saturday, February 1, 2014

Program Pemantapan Du'at (PEMANDU) Membentuk Daie Versatile

KAHERAH, 1 Februari 2014 – Telah berlangsung dengan jayanya Program Pemantapan Du’at (PEMANDU) siri terakhir bagi sesi 2012/2013 pada Khamis yang lalu, 30 Januari 2014 . Siri terakhir ini adalah merupakan siri keempat bagi PEMANDU pada sesi kali ini. Program ini telah berlangsung di Dewan Wisma Darul Ridzuan B bermula pada jam 8 malam.

Pada kali ini, PEMANDU telah membawakan sebuah Talkshow yang bertajuk "Dai’e Versatile", yang mengetengahkan erti pendakwah yang serba boleh serta dapat menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan. Antara barisan panel bagi talkshow tersebut adalah Ustaz Fariz Bin Ramli , Ustaz Helmy Bin Abdul Wahab dan Ustazah Nur Aini Kamilah Binti Abdul Razak serta dikendalikan oleh 3 orang moderator yang menceriakan suasana. Antara pengisian yang diketengahkan oleh ahli panel adalah mengenai ciri-ciri pendakwah yang sebenar serta persediaan untuk menjadi pendakwah yang cemerlang serta berkebolehan.

Seusai talkshow, program disusuli dengan ucapan Pengarah PEMANDU sesi 2012/2013 iaitu Ustaz Muhammad Amir Bin Ghazali seterusnya diikuti dengan majlis perasmian penutup oleh Yang Dipertua KPIPM sesi 2012/2013, Ustaz Muhammad Hanif Bin Abdullah.


Sebelum berakhir, program ini turut diserikan lagi dengan tayangan video dari PEMANDU dan persembahan Usrah Al-Muhazirun iaitu taranum, nasyid, dan sajak di bawah kelolaan Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sekaligus mengakhiri program tersebut.


Secara keseluruhan, program kali ini telah mendapat sambutan yang sangat memberangsangkan daripada semua ahli KPIPM. Semoga program PEMANDU sesi ini dapat melahirkan para daie yang serba boleh dan mampu membentuk pemikiran yang selari dan selaras dengan acuan Islam seterusnya melahirkan kader dakwah yang jelas matlamatnya dalam menjalankan amal Islami.


No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...