Sunday, February 16, 2014

Himpunan Mahabbah HEWI KPIPM: Medium Pengukuh Ukhuwah Mahasiswi

Kaherah, 16 Februari 2014 - Himpunan Mahabbah HEWI telah berlangsung pada pagi 14 Februari 2014 yang lalu dengan mengumpulkan seluruh ahli HEWI khusus untuk menghadapi Mesyuarat Agung Tahunan yang bakal menjelang serta menjadi medium untuk ahli mengukuhkan ukhuwah dan memberikan muhasabah serta cadangan kepada barisan pimpinan HEWI KPIPM sesi 2012/2013.

Majlis bermula pada jam 9.00 pagi dengan alunan ayat suci Al-Quran seterusnya disusuli dengan slot muhasabah dan cadangan daripada ahli. Slot muhasabah dan cadangan ini memberi ruang kepada ahli HEWI di semua peringkat untuk melontarkan idea dan pendapat masing-masing bagi penambahbaikan gerak kerja di peringkat Ahli Jawatankuasa HEWI.

Slot muhasabah ini diselangi dengan slot 'Hang Tuah' iaitu cabutan bertuah dan penyampaian hadiah daripada AJK HEWI kepada ahli. Seterusnya, majlis penutup Himpunan Mahabbah HEWI disempurnakan oleh Ustazah Salsabila bt. Hashim,HEWI Angkat PMRAM Cawangan Perak dan disusuli dengan tayangan video kenangan daripada AJK HEWI. Himpunan Mahabbah pada pagi tersebut diserikan lagi dengan persembahan tarian dabus dan nasyid daripada Usrah Khairatun Hisan.


"Semoga aktiviti seperti ini dapat mengeratkan lagi ukhuwah yang telah terjalin khususnya buat mahasiswi perak di perlembahan Nil ini dan menjadi satu platform untuk ahli menyuarakan pandangan mereka." Ujar Ustazah Hafsah,Ketua HEWI KPIPM sesi 2012/2013.

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...