Friday, May 27, 2011

Ramah Mesra : USD10,000 Peruntukan Kebajikan Disalurkan

KAHERAH, 25 Mei – Satu majlis ramah mesra bersama delegasi kerajaan Negeri Perak telah diadakan bertempat di Dewan Syeikh Sya’rawi.

Rombongan tersebut diketuai oleh Y.B Dato’ Mohammad Zahir bin Abdul Khalid. Beliau juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi.

Turut hadir di dalam majlis tersebut 3 orang Badan Pengurus PMRAM iaitu saudara Firdauz bin Noh, Setiausaha Agung, saudara Zulhafeez bin Ahmad Zahidi, Ketua Badan Penerangan Dan Penerbitan dan saudara Nur Ahmad Wafiy bin Nor Azri, Ketua Badan Sambutan & Rehlah.

Pengarah Education Malaysia, Prof. Madya Dr. Haji Suaidi bin Dato' Haji Safei turut hadir bersama dan memberikan ucapan sebelum Y.B Dato’ Mohammad Zahir bin Abdul Khalid di dalam majlis tersebut.

“Kami dari kerajaan negeri Perak juga telah membawa USD10,000 dan ianya diserahkan kepada Pegawai Hal Ehwal Pelajar, En. Muhaimin bin Abdul Majid demi keperluan kebajikan anak-anak Perak khususnya di bumi Mesir ini”. Pengumuman yang dibuat oleh Y.B dato’ kepada semua hadirin.

“Kami juga memohon agar kerjasama daripada pihak Education Malaysia (EM) di dalam memastikan agenda kebajikan berjalan”. Sambung beliau lagi.

Sejurus itu, majlis diteruskan dengan penyampaian wang saku kepada beberapa orang pelajar dan penyerahan pakaian koprat kepada Ahli Jawatankuasa Tadbir KPIPM.

“Kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada seluruh ahli rombongan yang sudi menziarahi anak-anak Perak di bumi Mesir”. Ucap Yang Dipertua KPIPM, saudara Khairul Ashraf bin Mohd Khir kepada wartawan blog.




No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...