Friday, January 20, 2017

KES ROMPAKAN BERSENJATA | HISBAH KPIPM

KES ROMPAKAN BERSENJATA

Khamis, 19 Januari 2016

KAHERAH - Pada jam 3.00 pagi, sekumpulan geng berkulit hitam seramai 7 orang telah memecah masuk ke rumah pelajar Malaysia di kawasan Bawabah 2, Hayyu Asyir. 

Seramai 4 orang suspek bersenjatakan parang panjang mengikat mangsa dan menempatkan mereka di sebuah bilik, manakala 3 orang lagi menggeledah rumah tersebut.

Walaubagaimanapun, kesemua mangsa selamat dan anggaran kerugian sekitar LE 80 ribu.

Justeru, Hisbah KPIPM mengucapkan takziah kepada mangsa dan menyarankan supaya semua ahli :

1. Sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling

2. Sentiasa kunci pintu dengan baik pada waktu malam dan ketika tiada di rumah. 

3. Menyimpan barang dan dokumen penting di tempat yang selamat.

4. Elakkan dari mempamerkan kekayaan / barang berharga pada khalayak umum.

5. Memaklumkan segera kes yang berlaku kepada :

- Pegawai Atase Negeri Perak
En Munawir bin Mohamed Noh
+201122141005

- Yang Dipertua KPIPM
Ustaz Khairul Naim bin Abd Razak
+201100403093

- Pengarah Hisbah KPIPM
Ustaz Mohd Hazim bin Mohd Halim
+201117936552

- Ketua HEWI KPIPM
Ustazah Nurul Izzaty binti Osman
+201127066847

"Bersama Mencegah Kemungkaran"

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
"MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN"

Disediakan oleh:
Setiausaha Badan Hisbah KPIPM sesi 2016/2017

2 comments:

  1. My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

    ReplyDelete
  2. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyaratan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...