Thursday, December 24, 2015

MB GABUNGAN - "KAMI RASAKAN SEPERTI HARI KELUARGA"


MUZAKARAH BERKELOMPOK  GABUNGAN|IKHWAH

KAHERAH, 18 Disember 2015, Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir di bawah anjuran Biro Dakwah dan Tarbiah (BDT) dan Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah telah mengadakan Muzakarah Berkelompok Gabungan Ikhwah. Ahli yang hadir sekitar 90 orang.

Muzakarah Berkelompok Gabungan ini bertujuaan untuk mengukuhkan lagi hubungan antara ketua dan ahli Muzakarah berkelompok diperingkat KPIPM. Selain itu, medium ini digunakan sebaiknya utuk mengeratkan lagi hubungan ahli dengan kepimpinan KPIPM sesi ini. Sebelum memulakan program ini, pihak pimpinan telah bertungkus lumus merancang aktiviti dan menyedia peralatan aktiviti untuk melancarkan lagi program yang akan dijalankan. Program yang mengambil masa tidak begitu lama namun kesan dan objektifnya sangat memberangsangkan, di samping dapat mengukuhkan ukhuwwah dalam kalangan ahli, program seperti ini juga dapat merehatkan fikiran ahli yang mana sekarang ini sedang bertungkus-lumus membuat persiapan untuk menghadapi imtihan yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Pada jam 6.50 pagi ahli sudah mula bergerak ke destinasi program iaitu di Hadiqah Lotus. Pada jam 7.15 pagi aktiviti sudah mula dijalankan. Aktivti yang disusun oleh pihak penganjur kali ini berbentuk riadah sukaneka. Terdapat beberapa acara telah dijalankan antaranya Lari Ukhuwwah, Sambut Belon, Lari Itik Bertelur dan sebagainya. Pelbagai gelagat yang lucu dapat dilihat semasa aktiviti dijalankan dan peserta nampak ceria dan bersuka ria.

  Alhamdulillah Muzakarah Berkelopok ini mendapat sambutan yang menggalakkan dari kalangan ahli dan ianya berjalan dengan lancar. Satu usaha yang baik dirancang oleh pihak pimpinan untuk menghimpunkan ahli KPIPM yang berada di bumi Anbiyak ini khususnya di Kaherah. Muzakarah Berkelompok kali ini mencapai objektif yang telah digariskan oleh pihak penganjur. "Kami rasakan seperti Hari Keluarga" itu antara komentar sebahagian peserta yang hadir.








BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
“MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN”

No comments:

Post a Comment

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA

MINDA PIMPINAN | KEBAJIKAN AGENDA UTAMA Unit Penerangan dan Penerbitan KPIPM sesi 2023/2024 Firman Allah SWT : { فَمَن یَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَ...