Tuesday, June 26, 2018

RASA SAKAN 2018 - KEMENANGAN BERSAMA

LAPORAN PROGRAM RAYA SAKAN 2018 (RASA‘18)

KAHERAH - Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2017/2018 dengan kerjasama Atase Pendidikan Negeri Perak telah menganjurkan program yang dinamakan Raya Sakan 2018 (RASA ’18). RASA’18 kali ini berkonsepkan “Perayaan Aidilfitri di Bandar” yang telah berlangsung dengan jayanya selama empat hari bermula 14 Jun 2018 sehingga 17 Jun 2018 bertempat di Wisma Darul Ridzuan.

     Program yang bertemakan “Kita Raya, Kita Rasa” ini melibatkan seluruh anak-anak Perak yang berada di Mesir selari dengan objektif yang telah digariskan pada kali ini iaitu menggilap bakat ahli melalui aktiviti kesenian, meribat ukhuwah islamiah dalam kalangan ahli KPIPM dan meraikan kemeriahan Aidilfitri bersama anak-anak Perak di bumi Mesir.

     Kemeriahan Hari Raya Aidilfitri kian terasa dengan aktiviti Gotong-royong Perdana pada 14 Jun 2018 jam 4.00 petang yang berlangsung di sekitar wisma. Pada sebelah malamnya, jam 7.00 malam takbir raya mula berkumandang, alunan qasidah sebagai pembuka Malam Perasmian dan Perutusan Aidilfitri Raya Sakan 2018 (RASA ’18) di Dewan Syeikh Idris Al-Marbawi, Baitul Ridzuan. Program ini dirasmikan oleh Pegawai Atase Pendidikan Negeri Perak, Encik Munawir bin Mohamed Noh selepas sahaja Ucapan Alu-aluan daripada Pengarah RASA ’18, Ustaz Mohamad Farhan bin Mohd Ariff serta Perutusan Aidilfitri yang disampaikan oleh Yang Dipertua KPIPM sesi 2017/2018, Ustaz Mohamad Bukhari Ridha bin Mohd Bakri. Majlis diteruskan lagi dengan pelancaran gimik perasmian RASA ’18 serta tayangan video pengenalan RASA’18. Kemudian majlis diserikan dengan persembahan silat daripada Usrah Al-Muhazzirun dan sedikit jamuan ringgan.

     Pada Hari Raya Pertama, 15 Jun 2018 seawal jam 5.15 pagi ahli KPIPM menunaikan Solat Sunat Aidilfitri di masjid berhampiran seterusnya menyertai Ziarah Raya yang melibatkan ahli rumah sewa dan ahli Wisma Baitul Rahman berkunjung ke Wisma Baitul Ridzuan bagi peringkat akhawat pada jam 12.00 tengahari, manakala diperingkat ikhwah pada jam 8.00 pagi yang melibatkan ahli rumah sewa berkunjung dan menziarahi Wisma Darul Ridzuan. Pada sebelah petangnya jam 3.00 petang, bermulanya persiapan rumah terbuka dan gotong-royong memasak.

     Tibalah Rumah Terbuka Aidilfitri KPIPM pada hari raya kedua di Wisma Baitul Rahman jam 11.00 pagi sehingga 5.00 petang. RASA’18 diteruskan lagi pada hari berikutnya iaitu pada hari raya ketiga dengan aktiviti indoor ikhwah dan akhawat seperti teka kuih raya, carrom, bingo, busana muslimah, tayangan dan pelbagai lagi aktiviti menarik yang telah disusun di peringkat penganjur. Pada sebelah malamnya pula, telah diadakan Malam Penutupan RASA’18 yang telah bermula dengan ucapan daripada Pengarah RASA ’18, Ustaz Mohamad Farhan bin Mohd Ariff diikuti oleh Ketua HEWI KPIPM sesi 2017/2018 , Ustazah Siti Hajar binti Ahmad Daud dan ditutup dengan amanat Yang Dipertua KPIPM sesi 2017/2018, Ustaz Mohamad Bukhari Ridha bin Mohd Bakri.

     Majlis diteruskan lagi dengan acara penyampaian hadiah yang diiringi oleh Pengarah dan Timbalan Pengarah RASA ’18, Ustazah Siti Nur’Amirah Athirah binti Md Natar kepada para pemenang sepanjang program RASA’18. Untuk Pertandingan Selfie Raya bagi peringkat ikhwah, tempat pertama dimenangi oleh Ustaz Abdul Fatah bin Abd Razak, tempat kedua dimenangi oleh Ustaz Ahmad Azri Fauzan bin Zoolcaphly dan tempat ketiga dimenangi oleh Ustaz Ikhwan Firdaus bin Tohari. Manakala diperingkat akhawat pula, tempat pertama dimenangi oleh Ustazah Siti Nur Nazihah binti Zainal Abidin , tempat kedua dimenangi oleh Nuralya Faqihah binti Abdul Rahim dan tempat ketiga dimenangi oleh Ustazah Nur Mursyidah binti Mohd Khir. Seterusnya pula adalah Pertandingan Kad Raya, pemenang pertama diperingkat ikhwah dimenangi oleh Ustaz Muhammad Amir, tempat kedua ialah Ustaz Ahmad Azri Fauzan bin Zoolcaphly, tempat ketiga pula ialah Ustaz Muhammad Iqbal bin Anuar. Manakala di peringkat akhawat, tempat pertama dimenangi oleh Ustazah Nur Syafiqah binti Mohd Razali, tempat kedua dimenangi oleh Ustazah Rosyidah Aqilah binti Rosli dan tempat ketiga Ustazah Sana’ binti Hairul Anuar. Tahniah diucapkan kepada semua para pemenang. Sebagai penutup majlis diserikan lagi dengan persembahan nasyid daripada Usrah Al-Muhazzirun dan tayangan video.


     Maka berakhirlah sudah program RASA’18 pada tahun ini. Diharapkan agar program ini dapat meribat ukhuwah islamiah serta dapat memperkukuhkan peranan KPIPM sebagai wadah kesatuan anak-anak Perak di bumi Mesir. Sekalung penghargaan diucapkan kepada semua pihak yang menjayakan RASA ’18 dan semoga program sebegini dapat dianjurkan lagi pada masa akan datang. Sekian, terima kasih.

“Kita Raya, Kita Rasa”

BERILMU, BERAMAL, IKHLAS
“MEMURNIKAN PEMIKIRAN, MELESTARIKAN KESATUAN”

Disediakan oleh :
Setiausaha RASA’18 Keluarga Pelajar-pelajar Islam Perak Mesir sesi 2017/2018

4 comments:

  1. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Nama saya Rahma Henny dari Ajman di Dubai UAE, saya adalah korban penipuan di tangan pemberi pinjaman, saya ditipu $ 3.000 karena saya membutuhkan pinjaman $ 90.000 untuk modal usaha dan hutang. Saya frustrasi saya tidak punya tempat untuk pergi, dan bisnis saya hancur dalam proses.

    Itu semua terjadi pada bulan Maret 2019, sampai saya bertemu orang-orang daring yang bersaksi tentang pemberi pinjaman nyata Mrs. GRACE ALEXANDER jadi saya mengajukan pertanyaan dan dia memperkenalkan saya kepada seorang ibu GRACE yang baik yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman tanpa jaminan $ 90.000 dengan suku bunga rendah. di perusahaan pinjaman GRACE ALEXANDER.

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Ny. Grace, semoga Tuhan terus memberkati Anda, Ibu Grace atas kejujuran dan perbuatan baik Anda.

    Jika Anda membutuhkan pinjaman atau pinjaman tanpa jaminan, segera hubungi ibu Grace dengan mengirim email ke (gracealexanderloancompany@gmail.com)
    CEO Tel.: 1 (407) 792-5682
    WhatsApp: 1 (407) 792-5682
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui rahmahenny45@gmail.com

    ReplyDelete
  3. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  4. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024

LAPORAN | KEJOHANAN PIALA KPIPM DAN PIALA AN-NISA’ 2024 Biro Tabung Kebajikan, Kesenian dan Riadah KPIPM sesi 2023/2024 KAHERAH, 17 & 18...